عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سخنران ویژه چهارمین همایش ملی قرآن کریم بود

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۵۴۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۶۹۰
  حجت الاسلام سید رضا حسینی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سخنران وی‍ژه چهارمین همایش ملی قرآن کریم "سفینه∙∙ النجاه∙∙ عصر" که روز دوشنبه 28 آذرماه در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان برگزار شد؛ بود.
 
    به گزارش واحد خبر روابط عمومی، خطوط کلی اقتصاد اسلامی از دیدگاه قرآن و حدیث، عوامل و راهکارهای پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، آثار پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، موانع وصول به پیشرفت اقتصادی از منظر قرآن و حدیث و فرهنگ و اقتصاد از جمله محور های چهارمین همایش ملی قرآن کریم است که حجت الاسلام سید رضا حسینی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سخنرانی خود را در بخش عوامل و راهکارهای پیشرفت اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث با موضوع مشخصه های الگوهای پیشرفت کوثری و تکاثری از دیدگاه قرآن و حدیث ارائه کرد.
   وی در سخنانی گفت: بر اساس آموزه های قرآنی و حدیثی دو الگو برای پیشرفت اقتصادی وجود دارد : الگوی توسعه تکاثری و الگوی توسعه کوثری
    الگوی توسعه تکاثری اگرچه در مقاطعی از زمان منجر به شکوفایی اقتصادی و فراوانی امکانات رفاهی زندگی می شود ولی بر اساس پیش بینی های قرآن کریم و سنت های قطعی الهی در دراز مدت چنین توسعه ای پایدار نیست و عاقبتی جز فروپاشی و هلاکت نخواهد داشت . آنچه ماندنی است و باید روی آن حساب کرد، تنها پیشرفتی است که بر بستری از ایمان به خدا و ذکر و یاد او و تقوا و عمل صالح انجام گرفته باشد. واقعیت توسعه تکاثری و کسانی که فریب آن را می خورند همان داستان زندگی قارون است که قرآن آن را چنین بیان نموده است.
   شایان ذکراست چهارمین همایش ملی قرآن کریم توسط دانشگاه تربیت معلّم آذربایجان و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به مناسبت سال جهاد اقتصادی  روز دوشنبه 28 آذرماه برگزار شد. 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :