نشست علمی در آمدی بر مطالعه تطبیقی تعارض قوانین در حقوق عرفی و حقوق اسلام را برگزار می کند

۲۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۵۴۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۰
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی ـ تخصصی در آمدی بر مطالعه تطبیقی تعارض قوانین در حقوق عرفی و حقوق اسلام  را در روز چهارشنبه 23 آذر از ساعت 10 الی 12 برگزار می کند.
   این نشست توسط حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دانش پژوه عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود و هدف از برگزاری آن، آشنا شدن مخاطبان با مفهوم تعارض قوانین و امکان طرح آن در فقه و حقوق اسلامی می باشد.
تبیین تعارض و قوانین در حقوق عرفی، تبیین دیدگاه انکار قوانین در فقه و حقوق اسلامی و نقد آن و اثبات مهمترین عامل پیدایش تعارض قوانین، یعنی روابط خصوصی بین المللی در فقه و حقوق اسلامی از جمله محور های این نشست عنوان شده است
      ضمناً سئوالاتی نظیر آیا مسئله تعارض قوانین در منشور حقوق اسلامی قابل طرح است؟ و با فرض مطرح بودن، پاسخ اسلامی کدام است؟ از جمله سئوالات مورد نظر جهت پاسخ در این جلسه علمی عنوان شده است.
   گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیری این نشست را که در پژوهشگاه حوزه ودانشگاه برگزار می شود؛ بر عهده دارد و شرکت کلیه علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :