عضو هیأت علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست علمی شیوه های ترویج مدل رهبری حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبر

۲۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۵۴۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۳۹
 عباس شفیعی عضو هیأت علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست علمی شیوه های ترویج مدل رهبری حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری در کشور های اسلامی، سخنرانی خواهد کرد.
 
     به گزارش واحد خبر روابط عمومی در این نشست علمی که روز پنج شنبه 24 آذر ماه سال جاری توسط گروه علمی اندیشه امام و رهبری پژوهشگاه المصطفی (ص) برگزار می شود؛ طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی (ص) العالمیه حضور خواهند داشت.
   شفیعی مدیر امور پژوهشی و همکاری های علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتابی با عنوان سبک رهبری امام خمینی(ره) دارد که در آن اشاره شده است که رهبری الهی و حکیمانه امام خمینی‌(ره) پدیده‌ای بود که نظریه‌پردازان جهان معاصر را مسحور خود ساخت. بررسی شخصیت، زندگی و سیره رهبری آن فرزانه، می‌تواند الگوی رهبران و مدیران مسلمان در سطح کلان و خرد باشد. در این کتاب مفاهیم رهبری و واژگانی چون مدیریت، رهبری، سبک رهبری و سبک‌شناسی رهبری امام خمینی بررسی شده است. در این مجموعه رویکرد امام راحل به رهبری و نیز ویژگی‌های الگوی رهبری اسلامی مورد توجه قرار گرفته و رهبری از منظر ایشان در خدمتگزاری، برادری، ایثارگری، بصیرت‌دهی خلاصه شده است، با این رویکرد، رهبر،‌ خدمتگزار، برادر، ایثارگر و بصیر معرفی گردیده است. در ادامه «مدل مدیریت بر قلوب» به عنوان الگوی رهبری ایشان شناخته شده که دارای عناصری همچون «انگیزه الهی»، «تکلیف‌مداری» و «مردم‌داری» است. در پایان،‌ مباحث ویژه مدیریت و رهبری امام خمینی‌(ره) در دو موضوع: مدیریت و رهبری امام خمینی از نگاه برخی رهبران و مدیران و نیز تحلیل سبک رهبری امام خمینی در مسائل مختلف سازمانی و فراسازمانی مطالعه و بررسی شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :