12 عنوان درسی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نهایی شد

۰۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۰۸:۳۸ کد : ۲۵۵۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۹
قدیمی از نهایی شدن 12 منابع درسی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبر داد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، سعید قدیمی مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا گفت: بازنگری متون و برنامه‌های آموزشی بر مبنای ارزش‌های دینی و هویت اسلامی_ایرانی و انقلابی، گسترش تحصیلات تکمیلی و ارتقای شاخص‌های کیفی در آموزش عالی به ویژه علوم انسانی تکالیف قانونی است که در فصل دوم برنامه پنجم توسعه بر عهده وزارت علوم گذاشته شده است.
وی ادامه داد: این قانون این امکان را می‌دهد تا از تواناییها و امکانات سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کنیم و با نگاه ملی و فرابخشی به این اهداف دست پیدا کنیم.
مدیرکل امور آموزشی وزارت علوم گفت: مهرماه سال گذشته به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد تا سرفصل‌هایی را که بیش از پنج سال از تصویب آن‌ها میگذرد، مورد بازنگری قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های دارای هیات ممیزه می‌توانند به بازنگری سرفصلهای درسی بپردازند گفت: بومی‌سازی، غنی سازی و ارزشمداری سه مولفه اساسی هستند که محور بازنگری سرفصلهای علوم انسانی هستند و برای هرکدام از این محورها نیز شاخص هایی تعریف و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
قدیمی با اعلام اینکه طبق نظر شورای تحول علوم انسانی، 14 رشته علوم انسانی باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: بازنگری حدود 6 هزار سرفصل مربوط به این رشته‌ها با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی از مدت‌ها پیش آغاز شده و سرفصل‌های جدید تا پایان تابستان سال جاری تعریف و پس از تصویب نهایی در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.
وی افزود: مسوولیت بازنگری سرفصل‌های درسی رشتههای اقتصاد، روان شناسی و علوم تربیتی، علوم اجتماعی، حقوق و علوم سیاسی به دانشگاه علامه طباطبایی واگذار شده و دانشگاه‌های امام صادق (ع) و دانشگاه اصفهان در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که باید بررسی شود و برنامه مشخصی برای فعالیت آنان در این زمینه تدوین شود.
وی یادآور شد: برای تولید محتوای 71 عنوان درسی، وزارت علوم با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قرارداد همکاری منعقد کرده که این پژوهشگاه تاکنون 12 عنوان منبع را نهایی کرده است و به زودی تعداد دیگری از منابع درسی را در اختیار وزارت علوم قرار خواهد داد.
مدیرکل امور آموزشی تصریح کرد: این متون در کمیته‌های تخصصی بررسی شده و سپس در دستور کار شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم قرار می‌گیرد
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :