نشست علمی- تخصصی «مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران» برگزار خواهد شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۰۰:۴۰ کد : ۲۵۵۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۴

گروه فلسفه علوم انسانی و گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست علمی- تخصصی « مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران» را برگزار می‌کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این نشست با هدف شناخت پیش فرضها، الزامات و راهکارهای تغییر و تحول پارادایمی در علوم انسانی در کشور برگزار خواهد شد و طی آن تنی چند از صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در عرصه علوم انسانی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران به معنای صحیح آن، طراحی و تدوین هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی متمایز از علوم انسانی موجود، را شامل می شود که با اصالت متافیزیک به جای فیزیک، به توصیف، تحلیل و تبیین زندگی اجتماعی در مسیر تحقق حقایق الهی در دنیای اجتماعی مردم بپردازد.

این تغییر پارادایمی نیازمند نگاهی جدید به مبانی منطقی، نظری و روش شناختی علوم انسانی است و تحقق آن تفاهم نظری بر مسیر ایجاد تحول در بین متولیان تحول علوم انسانی را می طلبد.

تمرکز بر مشکلات علوم انسانی و اصرار بر حل مشکل از طریق مشکل به جای تبدیل آن به مسأله، معضل اساسی فعلی در مسیر تحول علوم انسانی در ایران است.

«چیستی تحول در علوم انسانی» و «مدیریت تحول در علم(با تاکید بر علوم انسانی)» دو محور عمده این نشست خواهد بود که نخستین گام در دست یابی به الگوی کارآمد و روشنی جهت ایجاد تحول در علوم انسانی در ایران به شمار می رود.

نشست علمی- تخصصی «مدیریت تحول پارادایمی علوم انسانی در ایران» با سخنرانی دکتر محمدتقی ایمان رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه شیراز و سردبیر فصلنامه روش‌شناسی علوم انسانی و حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر حمیدرضاحسنی مدیر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از ساعت 9 تا 13 روز پنجشنبه 19/3/90 در اتاق جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، واقع در تهران، خیابان فلسطین شمالی، پلاک 101طبقه ششم، برگزار خواهد شد.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :