نشست مشترک اعضای هیات علمی پژوهشگاه با برخی از صاحب‌نظران خارجی شرکت‌کننده در «کنفرانس بین المللی اسرار دانش» برگزار شد

۰۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۰:۰۷ کد : ۲۵۵۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۶

 

نشست مشترک اعضای هیات علمی گروه‌های فلسفه علوم انسانی و فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با جمعی از اساتید و صاحب نظران خارجی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی اسرار دانش، به منظور بررسی تاریخی روند تحول در علوم انسانی و با همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این نشست ضمن معرفی تاریخچه، اهداف و دستاوردهای پژوهشگاه، طرفین به بحث و تبادل نظر پیرامون بومی‌سازی علوم انسانی و تحولات این دسته از علوم در طول تاریخ علم پرداختند.

نگاه تاریخی به تحول در علوم انسانی و معیارهای لازم جهت تحول در این علوم با رویکرد بومی‌سازی، مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این نشست بود که هریک از اعضای هیات علمی و اساتید حاضر در نشست نقطه‌نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را دراین‌باره مطرح ساختند.

همچنین بخشی از این نشست به بحث پیرامون وجوه تمایز فلسفه اسلامی و ایرانی با تاکید بر احوال و آثار امام محمد غزالی و فلسفه غرب اختصاص یافت.

گفتنی است؛ در نشست یادشده حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حکیمیان معاونت پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه، و تنی چند از اعضای هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر سی کی راجو از هندوستان، دکتر یوسف راتر از پاکستان، دکتر کلود آلوارز از مالزی و دکتر دکتر عمران از فلسطین حضور داشتند.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :