رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۰۷ کد : ۲۵۵۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۶

دکتر سید حسن قدسی پور قائم مقام دبیر شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست مشترکی با مسئولان پژوهشگاه شرکت کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تشریح اهداف و اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه پرداخت و به حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه در تدوین نقشه و طرح تحول و بازنگری در سرفصل‌های علوم انسانی و نیز شورای تخصصی بازنگری در علوم انسانی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حکیمیان طرح تحول در علوم انسانی را نیازمند تطبیق با دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانست.

وی برگزاری نشست‌های علمی تخصصی متعددی از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، را یادآور شده و از طرح تاسیس پژوهشگاه مجازی در رابطه با اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی خبر داد.

سپس قائم مقام دبیر شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح اهم اهداف و وظایف این شورا، تعریف طرح‌های کلان ملی را اصلی‌ترین آن‌ها دانست که در حال حاضر معطوف به طرح مدیریت تحول در علوم انسانی می‌باشد.

دکتر سیدحسن قدسی‌پور اجرای این طرح را از مطالبات ملی خواند و آن را طرحی بی‌نظیر دانست زیرا مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و هماهنگ با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی انتظارات کشور و مسئولان از این طرح را شامل: فرمول کلان برای طرح تحول، وضعیت موجود کشور در این طرح و راهکارهای دست‌یابی به وضعیت مطلوب در علوم انسانی، دانست.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ادامه گفت: نباید طرح تحول در علوم انسانی را به تحول در محتوا محدود کرد بلکه بایستی سیستم‌های ارتقاء، جذب، آموزش و پژوهش را نیز مدنظر قرار داد.

وی افزود: این طرح باید جایگاه علوم انسانی در بین سایر علوم را مشخص ساخته و جایگاهی در شان اهمیت این علوم در جامعه را تعریف کند.

گفتنی است در ادامه این نشست برخی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن بیان نقطه‌نظرات خود پرسش‌هایی را پیرامون ماهیت طرح تحول در علوم انسانی و زیربناهای لازم برای اجرای آن، نقش سایر نهادهای فعال عرصه علوم انسانی در این طرح و ظرفیت‌ها و چالش‌های رویاروی آن، مطرح ساختند که دکتر قدسی‌پور توضیحاتی را در پاسخ بدان‌ها مطرح نمود.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :