نشست علمی تخصصی «تجربه‌های تفسیری در بوته نقد(تفکر انتقادی و تجربه‌های تفسیری)» برگزار می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۲ کد : ۲۵۵۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۷

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،نشست علمی تخصصی «تجربه‌های تفسیری در بوته نقد(تفکر انتقادی و تجربه‌های تفسیری)» از سوی گروه روان‌شناسی پژوهشگاه، با همکاری گروه کلام و فلسفه دینی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)بر اساس طرحی پژوهشی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی و با سخنرانی و ارائه وی برگزار خواهد شد.

ناقدان این نشست دکتر لگنهاوسن عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی شیروانی عضو هیات علمی گروه فلسفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بوده و دبیر علمی نشست نیز سیدمحمدتقی موحدابطحی می‌باشد.

محورهای عمده این نشست تعریف دین و تجربه دینی، اعتبار در تقسیم تجربیات، اعتبارات مختلف در انواع تجربه‌های دینی، انواع تجربه‌های دینی از نظر دیویس، تعریف تجربه تفسیری،‌ ویژگی‌های تجربه دینی، ادله مثبتین تجربه تفسیری هستند.

همچنین ادله منکرین تجربه‌تفسیری، انواع تجربه‌های تفسیری، تجربیات تفسیری در قرآن، روایات و احوال عرفای مسلمان از جمله دیگر مقولاتی هستند که در این نشست مورد بررسی و بحث قرار خواهند گرفت.

نشست علمی تخصصی تجربه‌های تفسیری در بوته نقد(تفکر انتقادی و تجربه‌های تفسیری) روز شنبه 24/2/90 از ساعت 10 تا 12 در اتاق جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس قم، شهرک پردیسان، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و حضور تمامی علاقه‌مندان در آن آزاد است.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :