تعاملات پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه هنر اصفهان گسترش می‌یابد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۹:۳۵ کد : ۲۵۵۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۸۰

مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه هنر اصفهان طی نشست مشترکی به بررسی راهکارهای توسعه تعاملات و همکاری‌های پژوهشی و آموزشی دوجانبه پرداختند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه معاونت پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان در این نشست، ضمن معرفی این مرکز، به بیان اهداف، برنامه‌ها و اهم فعالیت‌های آن پرداخت.

دکتر آکوچکیان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری میان مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه دانشگاه هنر اصفهان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست‌های مشترک علمی- تخصصی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و سرمایه‌گذاری در امر پژوهش و همکاری در انتشار نشریات علمی را از جمله مهم‌ترین محورهای همکاری میان دو مرکز عنوان کرد.

وی همراهی و همکاری پژوهشگاه را در تدوین نقشه جامع توسعه علم دینی را خواستار و ضرورت به بحث گذاشتن آن در یک نشست علمی تخصصی در پژوهشگاه را یادآور شد.

دکتر آکوچکیان همچنین دعوت متقابل از مسئولان و اعضای هیات علمی دو طرف جهت بازدید و بحث و تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در دو مرکز، به ویژه در زمینه نیروی متخصص را از جمله دیگر محورهای همکاری نام برد.

در ادامه این نشست معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طی سخنانی به تشریح اهداف و اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه پرداخته و گسترش تعاملات پژوهشی و آموزشی با مراکز داخل و خارج از کشور را گام مهمی در نشر و توسعه علم دینی قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی‌محمدحکیمیان با تاکید بر ضرورت بالای تدوین نقشه جامع علم دینی در کشور گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از هیچ تلاشی در تدوین و اجرای این نقشه فروگذار نخواهد کرد.

وی همچنین زمینه‌های همکاری میان پژوهشگاه و دانشگاه هنر اصفهان را گسترده و اثربخش ارزیابی کرده و به برگزاری نشست‌های علمی تخصصی، اجرای پروژ‌ه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و انتشار مجلات علمی به طور مشترک و نیز استفاده متقابل از ظرفیت نیروی انسانی متخصص به عنوان مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این نشست مسئولان دو مرکز، پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تداوم نشست‌های مشترک جهت پیگیری مفاد آن، به توافقاتی دست‌ یافتند.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :