کتاب «نقدی بر دانش مدیریت» منتشر شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۰:۳۳ کد : ۲۵۵۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۳

انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «نقدی بر دانش مدیریت» نوشته دکتر پال‌گریزری و ترجمه دکتر محمد صائبی را با رویکردی انتقادی به پژوهش مدیریتی، منتشر کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پیام کلی این کتاب آن است که پژوهش سیستماتیک، منبعی اثر بخش برای دانش مدیریت به شمار نمی‌آید و ارزش اندیشه‌های مدیریت در کاربرد رویه‌ها و اقدام‌های مدیریتی آن‌ها نهفته است.

این کتاب با گردهم آوردن اندیشه‌های مرتبط با نظریه اجتماعی، نظریه سازمان و فلسفه کاربردی بحث کم نظیری را فراهم می‌آورد که بر پایه آن می‌توان دریافت که پژوهش مدیریتی، برخلاف محدودیت‌هایی که به عنوان دانش دارد، چگونه و چرا می‌تواند به رشد عرصه عمل کمک کند.

دو پرسش عمده‌ای که نویسنده تلاش کرده است تا در قالب کتاب یادشده بدان‌ها پاسخ دهد عبارتند از: آیا مدیریت علم است؟ و آیا می‌توانیم درباره آنچه پژوهش مدیریتی از «واقعیت» سازمان‌ها به ما می‌گوید اعتماد کنیم؟

دکتر پال گریزری نویسنده و مدرسی مستقل در عرصه مدیریت است که به طور پاره‌وقت در کالج دانشگاه لندن تدریس می‌کند.

گفتنی است؛ پروفسور جان بورگوین استاد دانشگاه لانکستر پیرامون کتاب نقدی بر دانش مدیریت می‌گوید:«این کتاب باید انتشار می‌یافت، زیرا اکنون که به عنوان کتابی غنی و انتقادی در زمینه پژوهش مدیریتی در دسترس قرار گرفته است، خواست‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مدیریت را تأمین می‌کند.»

کتاب نقدی بر دانش مدیریت، برای نخستین بار زمستان 1389 در 357 صفحه و با قیمت 4700تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :