انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب «حکمت اشراق» را منتشر کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۵۵۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۹
با هدف گزارش، شرح و سنجش دستگاه فلسفی شیخ شهاب‌الدین سهروردی، کتاب «حکمت اشراق»به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه و با تحقیق و نگارش دکتر مهدی علی‌پور عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در دو جلد از سوی انتشارات پژوهشگاه، منتشر شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نویسنده در این کتاب به شرح و بررسی حکمت اشراقی شیخ شهاب‌الدین سهروردی (549ـ587) به عنوان یکی از مکتب‌های سه‌گانه برآمده در میان فیلسوفان مسلمان، پرداخته است.
وی معتقد است که این مکتب فلسفی در مواجهه و چالش با مکتب‌های فلسفیِ مشایی و کلامی و تحت تأثیر حکمت ذوقی و مشرقی ایرانیان قدیم، سقراط و افلاطون، حکمت زرتشتی، حکمت بودایی و هندی، عرفان و تصوف اسلامی و بیش از همه، ذوق سرشار و روح حقیقت‌جوی خود سهروردی بروز و ظهور یافته است.
گفتنی است که با انتشار «مجموعه مصنفات شیخ اشراق» از سوی موسسه حکمت و فلسفه ایران، پژوهش در حکمت اشراق همچنان در آغاز راه خود قرار دارد و هنوز هم احیا و بازخوانی و رواج این مکتب فلسفی ضرورت دارد.
کتاب حکمت اشراق کوششی است خالصانه برای بازخوانی و شرح و تحلیل دستگاه فلسفی اشراقی سهروردی که به جامعه فلسفی عرضه می‌شود.
جلد اول کتاب حکمت اشراق در 433 صفحه، با قیمت 5150 تومان و جلد دوم آن در 534 صفحه با قیمت 6300 تومان، زمستان 1389 از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :