کتاب «خانواده در اسلام» تالیف می‌شود

۲۱ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۵۵۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۸

مدیر گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تالیف کتابی با عنوان «خانواده در اسلام» را در دست دارد. این کتاب متن درسی ویژه دانشجویان و طلاب دانشگاه و حوزه به شمار می‌آید و سال آتی از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این خبر عنوان کرد: با توجه به آن که در اثر قبلی‌ام با عنوان «اسلام و جامعه‌شناسی خانواده» در خلال بررسی‌های مقایسه‌ای، دیدگاه‌های جامعه‌شناسانه اسلام و خانواده را مطرح کردم و تمرکز اصلی را بر مباحث جامعه‌شناسی قرار دادم، تصمیم گرفتم در اثری مشابه، دیدگاه‌های اسلامی را واکاوی کنم.

وی با اشاره به این که در اثر جدیدش تمرکز ویژه‌ای به مباحث اسلامی شده است و این مباحث از حاشیه به متن اصلی آمده‌اند، گفت: در این نوشتار کوشیده‌ام مباحث و دیدگاه‌های اسلامی درباره خانواده را به شکل جامع‌تری انعکاس دهم.

پژوهشگر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که تدوین کتاب دیگری با عنوان «گامی به سوی علم و دین» را در نوبت انتشار دارد، تصریح کرد: چند سال قبل، نخستین جلد این کتاب را با همکاری برخی از دوستان تالیف کردم. جلد دوم این اثر، مباحث روشی را دنبال می‌کند و از مباحث فلسفی جلد نخست، تا حدی فاصله گرفته است.

نویسنده کتاب «اسلام و تفاوت‌های جنسیتی» یادآور شد: این کتاب با تاکید بر حوزه‌های کاربردی، مباحثی که در عمل قابل پیاده‌سازی و اجرایند را شرح می‌دهد و یادآوری می‌کند که اگر بخواهیم علوم انسانی اسلامی داشته باشیم، چگونه می‌توانیم در مقام روش، عمل کنیم.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :