انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جدیدترین آثار خود در عرصه قرآن‌پژوهی را عرضه کرده است

۱۸ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۵۵۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۸
در پی برگزاری سومین نمایشگاه علوم قرآن در کرمان، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور در این نمایشگاه، به ارائه دستاوردها و آثار پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی با رویکرد دینی و بومی و به ویژه جدیدترین آثار خود در زمینه علوم قرآنی و قرآن‌پژوهی خواهد پرداخت.
 به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انتشارات پژوهشگاه، در این نمایشگاه بیش از 180 عنوان کتاب را با موضوعات قرآن‌پژوهی، حقوق، روان‌شناسی، مدیریت، علوم اجتماعی، فلسفه علوم انسانی، علوم تربیتی، فلسفه و کلام و اقتصاد با گرایش بومی و اسلامی، در معرض نمایش و فروش قرار داده است.
کتاب‌های «زبان قرآن و مسائل آن»، «پرسمان عصمت، شرحی بر آیه تطهیر»، «درسنامه ترجمه: اصول، مبانی و فرآیند ترجمه قرآن کریم»، «بررسی تطبیقی مبانی تفسیر قرآن در دیدگاه فریقین»، «حمل قرآن (روش شناسی تعلیم و تحفیظ قرآن)»، «چند معنایی در قرآن کریم»، «ترتیب مقاییس اللغه»، «تاریخ تفسیر قرآن»، «تحلیل زبان قرآن و روش شناسی فهم آن» و «مکاتب تفسیری» از جمله جدیدترین آثار گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در این نمایشگاه ارائه شده است.
انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین 5 نشریه تخصصی در قلمرو علوم‌انسانی با رویکرد اسلامی، شامل: فصلنامه علمی- پژوهشی روش‌شناسی علوم انسانی، دوفصلنامه علمی- تخصصی مطالعات اسلام و روان‌شناسی، دوفصلنامه علمی- پژوهشی جستارهای اقتصادی، دوفصلنامه علمی- تخصصی اسلام و علوم اجتماعی، دوفصلنامه علمی-پژوهشی تربیت اسلامی را نیز در این نمایشگاه عرضه نموده است.
سومین نمایشگاهقرآن کرمان با حضور بیش از 100 ناشر داخلی و موسسات فعال در زمینه علوم قرآنی، از 18 تا 25 بهمن‌ماه سال‌جاری درحسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه همچنین قرآن‌های نفیس و خطی، آثارموزه‌ای، نرم‌افزارهای ترجمه‌های قرآنی و تفاسیر، نشریات و مطبوعات قرآنی،کتاب‌های قرآنی و مذهبی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
در بخش هنری این نمایشگاه نیز، آثاری ازهنرهای سنتی معرق، منبت و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده و در بخش کودک و نوجوان کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی قرآن دایر می‌شود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :