مسئولان دانشگاه اصفهان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست مشترکی راه‌های توسعه تعاملات علمی و پژوهشی را بررسی کردند

۰۵ دی ۱۳۸۹ | ۱۴:۱۱ کد : ۲۵۶۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۵
دکتر محمدحسین رامشت و جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان، طی بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با شرکت در نشست مشترکی با مسئولان پژوهشگاه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های پژوهشی و آموزشی و تعاملات آتی میان دو مرکز، تاکید کردند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آذربایجانی، قائم مقام،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر طیب حسینی جانشین معاونت پژوهش و آموزش، و روسای پژوهشکده‌های علوم اجتماعی، علوم رفتاری و علوم اسلامی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر محمدحسین رامشت رئیس، دکتر محمدحسین استکی، معاون آموزشی دکتر علی اکبر کجباف، مدیر تحصیلات تکمیلی، دکترامیرحسین بانکی، رئیس دانشکده معارف اهل‌بیت و مدیران گروه‌های الهیات، اقتصاد، روان‌شناسی، فلسفه و مدیریت از دانشگاه اصفهان حضور داشتند.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست طی سخنانی با اشاره به رسالت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در تولید علوم انسانی اسلامی و پیشبرد مباحث اسلامی و بومی در علوم انسانی، تدوین متون و نشر دانش و معارف لازم در این زمینه، بر لزوم اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم انسانی و نهادینه ساختن آن در دانشگاه‌ها و جامعه علمی کشور، تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی دانشگاه اصفهان را دانشگاهی ممتاز، جامع و موثر در کشور دانست که توسعه همگرایی، همفکری و تعاملات میان آن و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افق‌های جدیدی را در نهادینه‌سازی علوم انسانی به وجود می‌آورد.
وی بحث اسلامی‌سازی علوم انسانی را از جمله ضرورت‌ها و نیازهای روز کشور یاد کرد که همراهی و همدلی نهادهای علمی کشور به ویژه دو نهاد مهم و تاثیرگذار حوزه و دانشگاه را می‌طلبد.
در ادامه دکتر محمد حسین رامشت رئیس دانشگاه اصفهان مباحث مربوط به علم دینی و اسلامی‌سازی علوم انسانی را به طور جدی دنبال کرده و همواره مترصد نهادینه سازی علم دینی و علوم انسانی در این دانشگاه و استفاده از اساتید و اعضای هیات علمی مجرب در این زمینه هستیم.
وی افزود: گسترش همکاری‌ها و تعاملات علمی، آموزشی و پژوهشی میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه اصفهان می‌تواند سلامت راه آینده ما را در این زمینه تضمین کرده و در نخستین گام با تدارک طرحی جدید در علوم انسانی بتوانیم بسیاری از رشته‌های مورد نیاز کشور در این زمینه را راه اندازی کنیم.
در ادامه این جلسه هریک از حاضران به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود پیرامون توسعه تعاملات و همکاری‌های دوجانبه و به ویژه اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده میان دو مرکز، پرداخته و بر ضرورت گسترش روابط علمی و پژوهشی تاکید کردند.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :