پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در همایش ملی نشر حضور یافت

۲۹ آذر ۱۳۸۹ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۵۶۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۷۰
سرپرست اداره چاپ و انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی، ضمن اعلام این مطلب، این همایش را در شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های موجود در عرصه نشر در کشور و دست‌یابی به راهکارهای مناسب جهت مرتفع ساختن مشکلات و توسعه صنعت چاپ و نشر کشور، مفید و کارآمد ارزیابی کرد.
حسن سلطانی با اشاره به گسترش چشمگیر صنعت نشر در کشور افزود: این همایش برای نخستین بار به‌منظور پرداختن به جنبه‌های گوناگون نشر و توجه ویژه و نگاه علمی به مباحث نشر برگزار می‌گردد و در واقع حرکتی جدید برای تلفیق پژوهش و نشر با یکدیگر خواهد بود.
وی مدیریت نشر، حقوق نشر، نشر الکترونیک، آینده پژوهش نشر و اقتصاد نشر را از جمله محورهای این همایش نام برد.
سلطانی همچنین بر لزوم تخصص‌گرایی هرچه بیشتر در صنعت نشر و نهادینه‌سازی پژوهش در این عرصه تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد که تداوم فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، به شکوفایی و رونق بیشتر صنعت نشر منجر شود.
گفتنی است؛ اولین همایش ملی نشربه‌منظور انسجام ملی در حوزه نشر، هم‌اندیشی و آینده‌پژوهشی در صنعت نشر، آبان 1389 از سوی مرکز نشر دانشگاهی و با کمک کنسرسیوم محتوای ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت هفته کتاب در سالن همایش کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :