نشست علمی- تخصصی «آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی» برگزار خواهد شد

۰۹ آذر ۱۳۸۹ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۵۶۲۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۲
گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی- تخصصی «آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی» را به منظور بررسی روش‌ تفسیری و آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی روشن رئیس پژوهشکده علوم اسلامی و مدیر گروه قرآن‌پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان مدیر نشست و دکتر فتح اله نجارزادگان دانشیار دانشگاه تهران به عنوان سخنران و ارائه دهنده مباحث، برگزار می‌کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تفسیری سلفی، تفسیری است که اساس آن بر روایات و آرای صحابه و تابعین پی‌ریزی شده و نخستین بار «ابن‌تیمیه» به تبیین مبانی و سامان‌دهی مکتب تفسیری سلف پرداخت و بر اساس آن تفاسیر و دیدگاه‌های دیگر را ارزش‌گذاری کرد.
چهارچوب اصلی این مکتب بر مولفه‌هایی از جمله: مدلل‌سازی و حجیت‌بخشی به تفسیر صحابه و تابعین، مرزبندی و ارزش‌گذاری آرا و تفاسیر، تمایز مراتب صحابه و تابعین در فهم مقاصد قرآن، ادعای عدم اختلاف تضادی در آرای تفسیری سلف و ترجیح نقل بر عقل و تفویض(تسلیم) بر تاویل، استوار است.
در نشست یادشده، ضمن بررسی و تبیین چهارچوب اصلی و روش‌شناسی تفسیری این جریان تفسیری، به  آسیب‌شناسی آن از زوایای مختلف پرداخته می‌شود.
نشست علمی- تخصصی «آسیب‌شناسی جریان تفسیری سلفی» از ساعت 15 روز پنج شنبه 11/9/89 در سالن برگزاری کلاس‌های آموزش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به آدرس قم، شهرک پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار خواهد شد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :