نشست علمی- تخصصی «بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی» برگزار خواهد شد

۲۵ آبان ۱۳۸۹ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۵۶۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۶
گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی- تخصصی « بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی» را با هدف بررسی و شناخت اصل در روابط دولت اسلامی با دول غیر اسلامی برگزار می‌کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، محورهای عمده این نشست، بررسی و تبیین نظریه اصالت جنگ و جهاد و نظریه اصالت صلح و نیز قاعده مصلحت در روابط خارجی دولت اسلامی است که طی آن حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد ورعی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر جواد منصوری، معاون سابق وزیر امور خارجه به عنوان سخنران و حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فیروزی به عنوان دبیر نشست، به ارائه مباحث یادشده ‌خواهند پرداخت.
اصل و قاعده بودن جنگ و جهاد یا صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در روابط خارجی دولت اسلامی با دول غیر اسلامی و اینکه آیا می‌توان اصل را مصلحت اسلام و امت اسلامی دانست، از جمله پرسش‌هایی هستند که در این نشست سعی می‌شود بدان‌ها پاسخ داده شود.
نشست علمی- تخصصی « بررسی فقهی اصل در روابط خارجی دولت اسلامی»، از ساعت 9 تا 12 روز دوشنبه 1/9/89 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مفید، واقع در انتهای 45متری صدوق قم، برگزار می‌شود و حضور تمامی علاقه‌مندان در آن آزاد است.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :