نشست علمی- تخصصی «تروریسم از دیدگاه اسلام و اسناد بین‌الملل» برگزار خواهد شد

۲۵ آبان ۱۳۸۹ | ۰۹:۳۷ کد : ۲۵۶۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۶
گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به منظور بررسی دیدگاه اسلام پیرامون تروریسم و تبیین آن در پرتو اسناد بین‌الملل، نشست علمی- تخصصی «تروریسم از دیدگاه اسلام و اسناد بین‌الملل» را برگزار می‌کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست‌، تعریف تروریسم از در اسناد بین‌المللی، حقوق داخلی کشورها و منابع فقهی اسلام بوده و طی آن سخنرانان به ارائه طرح پژوهشی با این عنوان می‌پردازند.
تعریف و تبیین مفهوم تروریسم، جرم‌انگاری محاربه و مقایسه آن با تروریسم و جرم‌انگاری بغی و مقایسه آن با تروریسم و جرم سیاسی محورهای اصلی این نشست علمی بوده و امکان دست‌یابی به تعریفی جامع از تروریسم، دیدگاه اسلام و حقوق بین‌الملل پیرامون پدیده تروریسم و گام‌های حقوق ایران در جهت ممنوعیت آن در زمینه جرم‌انگاری تروریسم به عنوان جرم مستقل و یا در قالب جرایم مشابه که از فقه شیعه اقتباس شده است، از جمله مسایلی است که مورد پرسش قرار می‌گیرد.
سخنرانان این نشست حجت الاسلام‌والمسلمین‌دکترسید حسین هاشمی، پژوهشگر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه مفید، دکتر ناصر قربان‌نیا، عضو هیات علمی دانشگاه مفید و دکتر محمدحسن ضیائی‌فر،رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، و دبیر نشست حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فیروزی خواهند بود.
نشست علمی- تخصصی «تروریسم از دیدگاه اسلام و اسناد بین‌الملل»، از ساعت 9 تا 12 روز یکشنبه 30/8/89 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مفید، واقع در انتهای 45متری صدوق قم، برگزار می‌شود و حضور تمامی علاقه‌مندان در آن آزاد است.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :