یک اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان اثر شایسته تقدیر سال 1388 انتخاب شد

۲۴ آبان ۱۳۸۹ | ۱۱:۴۸ کد : ۲۵۶۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۳
 
در آیین گشایش هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه ملی، کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات، با تکیه بر تبلیغ دینی» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد کاویانی از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این مراسم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نویسندگان، شاعران، مترجمان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد و طی آن هفت تن از نویسندگان و شاعران کشور با تاکید بر ضرورت برگزاری هفته کتاب، این رویداد فرهنگی را فرصتی مناسب برای توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی دانسته و بر نقش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته کتاب تاکید کردند.
در پایان این مراسم پس از رونمایی از تمبر یادبود هجدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از مولفان، مترجمان و خادمان نشر در 2 شاخه علمی و فنی، تقدیر شد که کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات، با تکیه بر تبلیغ دینی» از جمله آثار شایسته تقدیر جایزه کتاب سال 1388 شناخته شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد کاویانی در این کتاب، قوانین مختلف روان‌شناختی را که در تبلیغات کاربرد دارند، از شاخه‌های مختلف روان‌شناسی مثل روان‌شناسی اجتماعی، رشد، فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، احساس و ادراک، یادگیری، شخصیت، تربیتی، بالینی و... استخراج کرده و به کیفیت کاربرد هرقانون اشاره‌ای کرده‌ است. ساختار این کتاب براساس ارکان تبلیغات (ابزار، پیام دهنده، پیام گیرنده و پیام) شکل گرفته و به هر کدام فصولی اختصاص یافته است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :