نشست مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان برگزار شد

۲۲ آبان ۱۳۸۹ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۵۶۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۶
به دنبال دیدار ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه و معاونت پژوهشی این دانشگاه، از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نشست مشترک مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی قائم مقام ریاست پژوهشگاه حوزه و د انشگاه، حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر علی‌محمد حکیمیان معاون پژوهش، آموزش و فناوری و دکتر عبداله توکلی معاون توسعه مدیریت و منایع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر فضیلتی، ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان، دکتر مختاری معاون پژوهشی و حجت الاسلام‌والمسلمین مستاجران، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه این دانشگاه حضور داشتند.
در ابتدای این نشست رئیس روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن بیان تاریخچه تاسیس و اهم اهداف و فعالیت‌های پژوهشگاه در زمینه تولید علم دینی، گزارشی از روند انجام تحقیق و پژوهش در این پژوهشگاه و دستاوردهای آن تا به امروز، ارائه کرد.
محمد حسین‌ کاظمی‌زاده با اشاره به انتشار 170 اثر در حوزه علوم انسانی و به ویژه علم دینی از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از انتشار 3 نشریه علمی پژوهشی و 2 نشریه علمی تخصصی در علوم انسانی نیز خبر داد.
در ادامه هر یک از مسئولان حاضر در جلسه طی سخنانی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی، راه های توسعه تعاملات پژوهشی و آموزشی دوجانبه را بررسی کردند.
قائم‌مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه طی سخنانی به سابقه همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه پیام نور اشاره کرد و تامین منابع و کتب درسی مورد نیاز این دانشگاه در حوزه علوم انسانی با رویکرد دینی و بومی، تبدیل برخی از کتب منتشره این پژوهشگاه به متون درسی مورد نیاز و اجرای پژوهش‌هایی بر اساس اولویت‌های مد نظر این دانشگاه را سه محور همکاری میان دو مرکز دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی همچنین آمادگی این پژوهشگاه را برای تاسیس چندین رشته‌ و گرایش‌ جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد و از رشته‌های اقتصاد اسلامی، مشاوره اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی و گرایش‌های اسلامی در مدیریت، روان‌شناسی و حقوق‌بشر به عنوان برخی از آن‌ها نام برد.
ریاست دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به وجود 18 مرکز و 27 واحد دانشگاه پیام نور در استان اصفهان، از تحصیل 90‌هزار نفر دانشجو در 55 رشته در کل دانشگاه های پیام نور ای استان خبر داد و 70درصد از این رشته‌ها را در حوزه علوم انسانی عنوان کرد.
دکتر فضیلتی با ااشاره به ظرفیت بالای دانشگاه پیام نور استان اصفهان، ضرورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در علوم انسانی در این دانشگاه را یادآور شد و با تاکید بر لزوم همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از برگزاری همایش اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم انسانی به طور مشترک با پژوهشگاه، در آینده خبر داد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه پیام نور استان اصفهان در امور پژوهشی، آموزشی، تهیه متون درسی در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد دینی و بومی، و تاسیس رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای علوم انسانی با رویکرد دینی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از جمله برخی موارد مورد توافق طرفین در این تفاهم نامه است.
همچنین مسئولان دو مرکز انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی طرفین و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و همایش‌های علمی را از جمله زمینه های همکاری‌های آتی دانستند که پرداختن به آن ها باعث پیشرفت و تحقق اهداف علمی و پژوهشی طرفین خواهد بود.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :