پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد یافت

۰۴ آبان ۱۳۸۹ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۵۶۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۲
انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ارائه 3 فصلنامه علمی- پژوهشی و 2 فصلنامه علمی- تخصصی در حوزه علوم انسانی و تولید علم دینی در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات شرکت خواهد کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مسئول غرفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نمایشگاه مطبوعات با اعلام این مطلب افزود: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای چهارمین‌بار در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته و فصلنامه علمی- پژوهشی روش‌شناسی علوم انسانی، دوفصلنامه علمی- تخصصی مطالعات اسلام و روان‌شناسی، دوفصلنامه علمی- پژوهشی جستارهای اقتصادی، دوفصلنامه علمی- تخصصی اسلام و علوم اجتماعی، دوفصلنامه علمی-پژوهشی تربیت اسلامی را به جامعه علمی و مطبوعاتی ارائه نموده است.
عنایت‌اله خزاعلی گفت: علاوه بر نشریات یادشده، جدیدترین آثار منتشره پژوهشگاه در جهت بومی‌سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی و با موضوعات علم دینی نیز در غرفه پژوهشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اهدای برخی از این نشریات به افراد صاحب‌نظر و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال نمایه مقالات و چکیده آن‌ها به همراه بروشورهای معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جهت تبیین فعالیت‌ها و عملکرد پژوهشگاه، به مخاطبان و بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد.
کارشناس مسئول ستاد نشریات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: طبق رویه معمول امسال نبز در هر روز از برگزاری نمایشگاه یکی از سردبیران نشریات با حضور در غرفه پژوهشگاه  پاسخگوی پرسش‌های بازدیدکنندگان و خبرنگاران رسانه‌ها خواهند بود.
خزاعلی در ادامه، فعالیت در زمینه تدوین و انتشار نشریات علمی و پژوهشی را امری علمی و اجرایی دانست که جنبه علمی آن پررنگ‌تر و دارای اهمیت بیشتری است و افزود: نگاه صرفا اجرایی به امور مختلف این نشریات باعث نزول آن‌ها از جایگاه واقعی خود و آسیب به وظیفه و هدف اصلی آن‌ها در تولید علم خواهد بود.
کارشناس مسئول ستاد نشریات پژوهشگاه در ادامه جمع شدن روزنامه‌ها و نشریات اجتماعی، ورزشی و... با نشریات علمی و تخصصی در یک نمایشگاه را به دلیل وجود مخاطبان خاص این نشریات، باعث کم‌رنگ شدن حضور این نشریات و نداشتن وجه و اهمیت لازم برای این دسته از نشریات دانست.
وی اهمیت و ارزش نشریات علمی و پژوهشی را به جهت نقش تعیین‌کننده آن‌ها در تولید علم و توسعه امر پژوهش در جامعه، برابر با کتاب و حتی بالاتر از آن دانست و خواستار توجه جدی مسئولان ذی‌ربط به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدان شد.
خزاعلی در پایان سیستم توزیع نشریات علمی را نیازمند بررسی دقیق و شناسایی هدفمند مخاطبان دانسته و رایزنی حضوری و چهره به چهره مسئولان نشریات با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و صاحب‌نظران را در افزایش سطح علمی نشریات و توسعه کیفی آن‌ها موثر دانست.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات در سالن مطبوعات دینی و مذهبی غرفه D30 پذیرای علاقه مندان علوم انسانی و به ویژه علوم انسانی بومی و اسلامی خواهد بود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :