نشست علمی- تخصصی «ارتباط نظریه دولت و مدیریت عمومی در ایران» برگزار خواهد شد

۲۱ مهر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۵۶۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۸
گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی- تخصصی «ارتباط نظریه دولت و مدیریت عمومی در ایران» را بر اساس طرح پژوهشی یکی از محققان این گروه برگزار می‌کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دبیر این نشست ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاری این نشست را بررسی و اثبات پیوند بسیار نزدیک نظریه دولت و مدیریت عمومی و  اینکه بوروکراسی در هر نظام سیاسی دارای ساختار و کارکردهای متناسب با ساختار و کارکردهای آن نظام سیاسی است، عنوان کرد.
دکتر عبداله توکلی گفت: محورهای اصلی این نشست بررسی نظریه‌های دولت و مدیریت عمومی در غرب و ارتباط آنها با یکدیگر، بررسی ارتباط بوروکراسی‌ها و نظام‌های سیاسی در غرب، بررسی نظریه‌های دولت و مدیریت عمومی در ایران و ارتباط آنها با یکدیگر، نتیجه‌گیری و طرح چالش‌ها و سوالاتی پیرامون نظریه مدیریت عمومی متناسب با دولت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: با توجه به اینکه نظریه دولت جمهوری اسلامی به لحاظ فکری و فلسفی با نظریه دولت در غرب متفاوت است، نظریه مدیریت عمومی در ایران نمی‌تواند تقلیدی از نظریه‌های مدیریت عمومی غربی و برخاسته از تئوری‌های دولت غربی باشد و باید تئوری مدیریت عمومی در ایران، بر اساس مبانی فکری و فلسفی دولت جمهوری اسلامی، ارائه شود.
عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: در این نشست نظریه‌های دولت در ایران و تئوری‌های مدیریت عمومی متناسب با آنها تبیین و در نهایت رهنمودهای لازم برای ارائه نظریه مدیریت عمومی(نظام بوروکراسی) متناسب با جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.
 گفتنی است، در این نشست روح‌الله‌نوری پژوهشگر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به عنوان مجری طرح پژوهشی یادشده، به ارائه آن پرداخته و  دکتر عبداله توکلی عضو هیات علمی گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر علمی و حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر داوود فیرحی عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتر حسن عابدی جعفری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به عنوان ناظران نشست حضور خواهند داشت.
نشست یادشده روز شنبه 24/7/89 از ساعت 9 الی 12 در طبقه چهارم پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، واقع در خیابان معلم قم برگزار می‌شود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :