نشست مشترک مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه و ع

۱۴ مهر ۱۳۸۹ | ۰۷:۳۵ کد : ۲۵۶۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۷

پژوهشگاه حوزه و دانشکاه از جمله معدود مراکزی است که با داشتن تجربه بسیار در زمینه بازسازی علوم انسانی، بدون دادن شعار مشغول فعالیت های سنجیده می باشد.
نشست مشترک مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و روسای پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه و علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.
موضوع تدوین سرفصل های جدید علوم انسانی و  محتوای متناسب با آن، در این نشست که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت های این پژوهشگاه را در راستای بومی و اسلامی سازی علوم انسانی تشریح نمود سپس دکتر آیت الهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بازسازی علوم انسانی، مراکزی را  که در این عرصه واردعمل شده اند را متعدد نام برد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را از جمله معدود مراکزی دانست که با داشتن تجربه بسیار در این زمینه، بدون دادن شعار مشغول فعالیت های سنجیده می باشد. دکتر قدیمی مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مهترین نگرانی در حوزه علوم انسانی را ناکارآمدی آن دانست و گفت: وزیر علوم بر دو نکته تغییر سرفصل های علوم انسانی و تبدیل علم به ثروت تأکید بسیاری دارند. وی با اشاره به تغییرات ساختاری مهمی که در وزارت علوم در شرف وقوع است نیل به اهداف فوق را از جمله مهمترین نتایج این تغییرات عنوان نمود.
در پایان این نشست تصمیم گرفته شد تا طرح نامه ای که حاوی مراحل تعریف شاخص های تغییر در علوم انسانی، تدوین سرفصل ها و محتوای مورد نیاز آن می باشد از سوی پژوهشگاه های حوزه و دانشگاه و علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بصورت مشترک و طی یک پروژه به کارفرمایی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شود.


آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :