دومین جشنواره خبرنگاران و روابط عمومی های برتر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها،پارک های علم و فناوری و دیگر زیرمجموعه های وزارت

۱۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۵۶۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۹
دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و دومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری با حضور دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی‌تکنیک تهران) برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دبیر دومین جشنواره خبرنگاران و روابط عمومی‌های برتر وزارت علوم در این مراسم گفت: در جشنواره امسال تعداد 850 اثر از بخش‌های یازده‌گانه رقابتی روابط عمومی دریافت شد و بیش از 93 دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.
محسن ضرغام افزود: در بخش رسانه‌ای نیز تعداد 65 خبرنگار بیش از 250 اثر در دو بخش استانی و کشوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که 145 اثر مربوط به رسانه‌های کشوری و 105 اثر به حوزه استانی مربوط می‌شد.
به گفته وی تعداد 22 دانشگاه، 15 مرکز پژوهشی و فناوری و همچنین سه نفر از کارکنان دانشگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های علمی پژوهشی حائز رتبه شدند.
در ادامه مشاور وزیر علوم و مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم نیز در این جشنواره بر تقویت ارتباط دوسویه میان روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه تاکید کرد.
علیرضا کریمیان توجه خاص به رسانه‌های مطرح و بی‌توجهی به رسانه‌های کوچک را امری نادرست خواند و گفت: بر حسب سنت دیرین، روابط عمومی‌ها ارتباط‌گیری با رسانه‌های بزرگ را یک اصل می‌دانند و به رسانه‌های کوچک اهمیت چندانی نمی‌دهند که این امر کاملا اشتباه است و امروزه، ارزش خبر، بیشترین اهمیت را دارد هرچند از یک وبلاگ شخصی منعکس شده باشد.
وی به مسوولان روابط عمومی‌های زیرمجموعه وزارت علوم توصیه کرد به فضای سایبر و امکانات اینترنت توجه بیشتری نشان دهند.
معاون سخنگوی دولت نیز در این مراسم اظهار داشت: انتظار می‌رود در حوزه وزارت علوم، در انعکاس اخبار، مسائلی مورد بحث و تحلیل قرار گیرد که به پیشرفت علم و فناوری منجر شود.
جهاندیده دانش و تخصص روابط عمومی را یک دانش میان رشته‌ای خواند وخواستار بازنگری شیوه های آموزش رشته روابط عمومی در دانشگاه‌های کشور شد.
این جشنواره با معرفی برگزیدگان روابط عمومی در بخش‌های مستندسازی، پژوهشو افکارسنجی، اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی الکترونیک،برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی، ارتباطات، توانمندسازی، نشریه داخلی،نوآوری و ایده های برتر و فعالیت‌های علمی و پژوهشی کارکنان و همچنینخبرنگاران برتر بخش‌های تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله و تحلیل و تفسیردر مطبوعات سراسری و استانی و خبرگزاری‌ها و بخش‌های صدا و سیما به کارخود پایان داد.
گفتنی است؛ روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این جشنواره مقام دوم در بخش «اطلاع‌رسانی» و مقام دوم در بخش «روابط‌عمومی الکترونیک» کسب کرد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :