کتاب « زبان قرآن و مسائل آن» منتشر شد

۱۱ خرداد ۱۳۸۹ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۵۷۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۱
«زبان قرآن و مسائل آن» نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد باقر سعیدی روشن به بررسی زبان دین به عنوان یکی از موضوعات مهم پژوهش در فلسفه دین پرداخته است.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این کتاب مسائل مربوط به زبان دین به دو بخش مسائل کهن مانند شیوه زبان دین و تاویل‌پذیری یا یک‌وجهی بودن زبان متون دینی، و مسائل نوپدپد از قبیل معناداری گزاره‌ها و آموزه‌های دینی، کارکرد زبان دین از منظر انگیزشی یا معرفت‌بخشی، حیرت‌زایی یا فیصله‌بخشی زبان دین و تأثیرپذیری یا تأثیرناپذیری زبان دین از فرهنگ و زبان عصر، تقسیم شده است.
نویسنده کتاب تمامی این مسایل را در تطبیق با قرآن کریم، نیازمند تحلیل جدی خوانده و تعیین موضع در مسائل یادشده را مبنای تفسیر و هرمنوتیک خاص قرآن دانسته است که تاثیری اساسی در تفسیر قرآن دارند.
کتاب «زبان قرآن و مسائل آن» به منظور ارائه نظریه‌ای بدیل در مسائل زبان قرآن، در مقابل نظریه‌های رقیب در زبان دین ، با رویکردی ایجابی و مسئله شناسانه و با استناد به مبانی معرفتی – استدلالی، به مسائل زبان قرآن، پرداخته است.
 این اثر، ضمن ارائه اطلاعات اساسی در حوزه زبان دین و زبان قرآن و ﭘاسخگویی به مهم‌ترین پرسش‌ها در مسائل زبان قرآن، نقد و تحلیل دیدگاه‌های ناهمخوان با مبانی معرفتی اعتقادی قرآن را نیز از نظر دور نداشته است. 
کتاب «زبان قرآن و مسائل آن»،نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد باقر سعیدی روشن بهار 1389 در 376 صفحه و با قیمت 41500ریال از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشار یافته است.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :