امروزه نهاد روابط عمومی به چشم بینای سازمان و مشاور امین مدیران تبدیل شده است

۰۴ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۵۷۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۱
قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جایگاه روابط عمومی در سازمان را چشم بینای سازمان در تحلیل روابط و نگرش‌های داخلی و خارجی نسبت به سازمان و مشاور امین مدیران توصیف کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قائم‌مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اولین نشست شورای مدیران روابط عمومی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی ضمن تشریح اهمیت و جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان، ضرورت توجه مدیران به وظیفه اصلی روابط عمومی در ایجاد ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و نیز نقش آن در ارزیابی و تغییر نگرش پیرامون مسایل مختلف سازمان، را یادآور شد.
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر آذربایجانی کارکرد روابط عمومی در سازمان را در سه لایه تعریف کرد و افزود: اگرچه روابط عمومی در لایه اول و دوم نیز می‌تواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد، اما می‌تواند از لایه اول به لایه‌های دوم و سوم نیز انتقال یابد.»
وی در تشریح اهداف روابط عمومی در هریک از این لایه‌ها گفت: «در لایه اول هدف اصلی روابط عمومی ایجاد، تثبیت، حفظ و حتی تغییر نگرش‌ها نسبت به سازمان است و بر این اساس روابط عمومی باید از روش‌ها و تکنیک های کارآمد استفاده کرده و نگرش افراد درون و بیرون از سازمان به سوی نگرش‌های مساعدتر سوق دهد.»
دکتر آذربایجانی دومین لایه را سطح تحلیل روابط و نگرش ها نامید و تاکید کرد: «در این لایه روابط عمومی بایستی نگرش ها و روابط حاکم بر سازمان را در دو سطح داخلی و خارجی، مورد مطالعه، تحلیل و آسیب‌شناسی قرار داده و نتایج حاصل از آن را در مقام یک مشاور مورد اعتماد به مدیران سازمان منتقل سازد، که این امر منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر از سوی مدیران سازمان خواهد شد.»
قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه به تشریح لایه سوم عملکرد روابط عمومی‌ پرداخته و آن را سطح آینده‌پژوهی و پیش‌بینی روابط و نگرش‌ها نامید.
وی توضیح داد: «در این لایه روابط عمومی با توجه به اطلاعات و تحلیل‌هایی که از روابط و نگرش‌های داخلی و خارجی موجود نسبت به سازمان دارد، به پیش‌بینی تاثیرات سیاست‌های اعمال شده از سوی مدیران بر این روابط و نگرش‌ها و تغییرات آتی آن می‌پردازد.
دکتر آذربایجانی در پایان بر نیاز کارشناسان و دست‌اندرکاران روابط عمومی به فراگیری دانش‌ روز، به ویژه مدل های تغییر نگرش و شیوه های آن تاکید کرده و برگزاری کارگاه ها و دوره‌های آموزشی را در این زمینه ضروری دانست.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :