پرژوه ایجاد فضای سبز محوطه داخلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آغاز شد.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۱:۱۳ کد : ۲۵۷۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۲

همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها و با آغاز پروژه فضای سبز محوطه داخلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اولین درخت توسط رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه غرس شد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی درحاشیه این مراسم در گفتگویی با واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه، با اشاره به تأکیدات فراوان اسلام در خصوص محیط زیست گفت: در اسلام سفارش های بسیاری در باره نباتات شده است به نحوی که گیاهان و نباتات دارای حقوقی هستند و نقش آن ها در زندگی طبیعی و سلامت روحی انسان ها بسیار مهم است و سفارش های زیادی نسبت به افزایش کاشت گیاهان و حفظ آن ها وجود دارد.

ایشان در ادامه افزودند: امروزه  مشکلات ناشی از گسترش چرخه صنعتی اهمیت عمل به تأکیدات اسلام در خصوص کاشت و داشت گیاهان را دوچندان می نماید.

گفتنی است پروژه فضای سبز پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینی به مساحت یک هزارو هشتاد و دو متر اجرا می شود که در آن با توجه به شرایط اقلیمی شهرقم و تناسب با محیط پژوهشی از درختان کوتاه و تزیینی نظیر رز و زیتون استفاده شده است و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم بعنوان طراح و ناظر اجرای این پروژه فعالیت می نماید. 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :