گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی «گزینش منابع انسانی از دیدگاه اسلام» را برگزار کرد

۲۶ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۵۷۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۵
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست ابتدا دکترعبدالله‌توکلی به تببین طرح پژوهشی «گزینش منابع انسانی از دیدگاه اسلام» و تشریح مبانی و رویکردهای آن پرداخت.
وی با اشاره به اهمیت استخدام نیرهای کارآمد، متخصص و متعهد در هر سازمان و تاثیر آن در عملکرد کلی سازمان، گفت: شناسایی و گزینش نیروی انسانی شایسته نیازمند درنظر گرفتن معیارها وملاک‌هایی است که اگر به درستی تعیین شده‌ باشند، میتوان به روشی مناسب و صحیح در گزینش منابع انسانی دست یافت.
عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن تشریح این معیارها و مولفه‌های اصلی آن‌ها، افزود: برخورداری از سازوکار صحیح در گزینش نیروی انسانی باعث استخدام افراد شایسته و متخصص شده و به افزایش کارآمدی و نیز عملکرد مطلوب سازمان منتهی خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این طرح پژوهشی بر اساس استدلالات گوناگونی، گزینش نیروی انسانی از عقود شناخته شده و از این دیدگاه، هر مقام و منصبی به عنوان یک امانت قلمداد می‌شود.
این پژوهشگر علم دینی گفت: بر این اساس هدف اصلی از طراحی چنین ضوابطی برای گزینش نیروی انسانی، رعایت عدالت استخدامی و انتخاب افراد شایسته و واجد شرایط و معیارهای لازم جهت تصدی یک پست در سازمان است، چراکه گزینش ناصحیح نیروی انسانی ضرر مهمی برای بیت‌المال و مردم محسوب می‌شود.
وی افزود: برای گزینش نیروی انسانی بایستی اختبار کرد که این امر بررسی گروهی و جمعی تجربه فردی، سوابق خانوادگی و شغلی و برخورداری از مشورت و نظرات دیگران را شامل می‌شود.
در ادامه این نشست دکتر حسن عابدی جعفری و دکتر علی‌نقی امیری از اساتید پردیس قم دانشگاه تهران، به نقد و ارزیابی این طرح پرداخته و سوالاتی را مطرح نمودند که دکترتوکلی بدان‌ها پاسخ گفت.
این نشست علمی روز چهارشنبه 25/1/89 از ساعت 8:30 تا 12:30 در دانشکده مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شده و برخی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیز در آن شرکت داشتند.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :