کتاب «مبانی پارادایمی روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی» منتشر شد

۱۷ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۲۵۷۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۵
گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «مبانی پارادایمی روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی» را به قلم دکتر محمدتقی‌ایمان منتشر کرد.
واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مدیر گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این کتاب را مرجع مناسبی برای شناسایی مبانی فلسفی، روش‌شناختی و پارادایم‌های علوم انسانی دانست و افزود: کتاب مبانی پارادایمی روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی، نگرشی دقیق و عمیق از مبانی منطقی تحقیق علمی و مناقشات موجود پیرامون رویکردهای کمی و کیفی تحقیق را به دانشجویان و علاقه‌مندان به تحقیق در حوزه علوم انسانی ارائه می‌نماید.
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر حمیدرضاحسنی گفت: این کتاب ضمن ارائه مبانی پارادایمی رویکردهای اثبات‌گرایی، تفسیری و انتقادی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، رویکردهای تحقیق کیفی، مانند پدیدارشناسی، مردم‌نگاری، نظریه بنیادی، تحقیق اقدامی، روش‌شناسی تاریخی، مقایسه‌ای و روش‌شناسی فمینیستی را به لحاظ مبانی منطقی و پارادایمی، مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشکده های علوم انسانی کشور را با خلاء کتاب‌های درسی در حوزه فلسفه علوم انسانی روبه‌رو دانست و گفت: این کتاب می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازها و سوالات دانشجویان و محققان علوم انسانی باشد.
 
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :