گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی- تخصصی « الگوهای روان‌درمانی یکپارچه» را برگزار می‌کند

۱۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۲:۵۶ کد : ۲۵۷۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۶۰
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نظریه‌پرداز این نشست الگوی روان‌درمانی یکپارچه را از جمله جدیدترین رویکردهای روان‌درمانی عنوان کرد و گفت: در این نشست به معرفی الگوهای روان‌درمانی یکپارچه با تاکید بر روان‌درمانی یکپارچه توحیدی پرداخته خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌دکترمحمدحسین‌شریفی‌نیا، افزود: در نظریه یادشده سعی شده است تا با تبیین روان‌درمانی یکپارچه‌نگر، چارچوب روشنی از یک الگوی درمانی یکپارچه‌توحیدی ارائه شود تا روان‌شناسان، روان‌درمانگران، روانپزشکان و مشاوران ضمن آشنایی با پایه‌های علمی و اصول نظری آن، تصویر روشنی از چگونگی اجرای این الگوی نوین در شرایط بالینی در اختیار داشته باشند.
وی همچنین اظهار داشت: استدلال اصلی در تدوین این الگوی نظری و کاربردی آن است که اگر تعالیم الهی و معنوی ادیان، به ویژه مؤلفه اساسی توحید و ارتباط عمیق و صمیمانه با قادر متعال، با یافته‌های روان‌شناسی نوین و فنون روان‌درمانی مدرن ادغام گردد، کارآمدی و پایداری درمان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت؛ زیرا عنصر توحید بیش از هر عامل دیگری توان معنابخشی به زندگی و یکپارچه‌سازی شخصیت را دارا می‌باشد.
گفتنی است؛ در نشست یادشده دکتر پرویزآزادفلاح و دکتر احمدبرجعلی به عنوان ناقد و دکتر مسعودجان‌بزرگی به عنوان مدیر برگزاری نشست حضور دارند.
نسشت یادشده روز پنجشنبه 20اسفندماه 1388 از ساعت 9 تا 12 در دفترتهران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان قدس و وصال‌شیرازی، کوچه اسکو، پلاک6 برگزار خواهد شد.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :