معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کرد

۱۷ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۲:۲۶ کد : ۲۵۷۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۸
دکتر حسین نادری منش ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست مشترکی با مسئولان پژوهشگاه بر ضرورت توسعه آموزش پژوهش‌محور تاکید کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نشست قائم‌مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن بیان تاریخچه پژوهشگاه به بیان اهم اهداف و فعالیت‌های پژوهشگاه به ویژه در زمینه تحصبلات تکمیلی پرداخت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر آذربایجانی به انتشار بیش از 140 جلد کتاب در زمینه علوم انسانی با رویکرد دینی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 45 کتاب به عنوان منابع متون درسی، در دانشگاه‌های کشور انتخاب شده‌اند.
وی با اشاره به بازنگری در علوم انسانی با رویکرد دینی به عنوان هدف اصلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تامین نیروی انسانی کارآمد و باتجربه را ضروری دانست.
دکتر آذربایجانی همچنین به بیان گزارشی پیرامون برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در پژوهشگاه پرداخته و با ذکر برخی از مشکلات آموزش عالی در کشور، اظهار داشت: نگاه تربیتی به آموزش‌عالی همواره مورد غفلت قرار گرفته است.
در ادامه معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اهمیت سرمایه‌گذاری در تامین نیروی انسانی عالم و معتقد اشاره کرده و لزوم توسعه و گسترش آموزش پژوهش محور را یادآور شد.
دکتر حسین نادری منش  با تأکید بر ضرورت بازنگری در دروس دانشگاهی گفت: دانشگاه محل تربیت دانشجویان جهت رفع نیازهای کشور است و باید شرایط فرهنگی و آموزشی مناسب ایجاد شود که دانشجویان در امر پژوهش و مسأله محوری به سمت رفع نیازهای کشور، کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای خود و دیگران بروند.
وی اظهار داشت: آموزش همچنین باید معنویت‌گرا و پاسخ‌گو باشد و از اساتید هم انتظار می‌رود در این راستا رابطه پدر و فرزندی را با دانشجویان خود برقرار نموده و زمینه انتقال تجارب را در دانشگاه فراهم نمایند.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :