چهار اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در یازدهمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند

۰۸ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۵۷۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۹
در یازدهمین دوره جایزه کتاب سال حوزه چهار اثر از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب‌های فقه تربیتی نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا اعرافی، روان‌شناسی دین از دیدگاه ویلیام‌جیمز از حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر مسعودآذربایجانی، ‌روان‌شناسی‌ و تبلیغات از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدکاویانی و هستی و چیستی در مکتب صدرایی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضافیاضی با تحقیق و نگارش حسینعلی شیدانشید کتاب‌های برگزیده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این دوره از کتاب سال حوزه هستند.
یکی دیگر از کتاب‌های برگزیده این دوره، کتاب نقد و بررسی گزارش‌های زندگانی پیش از بعثت پیامبر اسلام‌(ص) نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان محمدی عضو هیات علمی گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بود که‌درپژوهشگاه علوم‌وفرهنگ‌اسلامی منتشر شده‌است.
یازدهمین همایش کتاب سال حوزه روز پنجشنبه 8/11/88 در تالار همایش‌های دارالشفاء حوزه علمیه قم، با حضور آیت‌الله‌العظمی جعفرسبحانی، رئیس‌حوزه علمیه قم، پژوهشگران و طلاب حوزه برگزار شد.
رئیس حوزه علمیه قم در این همایش طی سخنانی کتاب سال حوزه را رویدادی مبارک خواند و اظهارکرد: در یازدهمین دوره کتاب سال هزار و 83 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 25 اثر برگزیده شده‌اند.
آیت‌الله مقتدایی از ارسال 111 اثر در حوزه علوم قرآن و حدیث به یازدهمین دوره کتاب سال حوزه خبر داد و افزود: از این تعداد اثر ارسالی در گروه علوم قرآن و حدیث، 14 اثر به مرحله دوم داوری رسیده و در نهایت دو اثر به عنوان برگزیده شناخته شد که در روز برپایی همایش، صاحبان اثر معرفی می‌شوند.
رییس شورای عالی کتاب سال حوزه همچنین گفت: کتاب‌ها و آثار ارسالی در 13 گروه علمی توسط 115 محقق، پژوهشگر و فاضل در دو مرحله و با نهایت دقت و احتیاط داوری شده‌اند.
گفتنی است؛ علامه سیدجعفر مرتضی، از اندیشمندان لبنانی و آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :