سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۰۸ دی ۱۳۸۸ | ۱۳:۱۱ کد : ۲۵۷۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۲
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری منعقد ساختند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده مطلوب طرفین از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشترک، در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی است.
اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح بین‌الملل، راه‌اندازی کارگاه‌های پژوهشی با موضوعات علوم اسلامی، همکاری در برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در خارج از کشور، همکاری در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، همکاری در ترجمه و نشر آثار برتر در خارج از کشور و برگزاری نشست‌ها و سمینارهای تخصصی از جمله مهم‌ترین محورهای حوزه پژوهشی این تفاهم نامه است.
بخش دیگر از محورهای همکاری به حوزه‌های آموزشی اختصاص یافته است که مشارکت دو مرکز در امر آموزش و تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی شخصیت‌های علمی خارج از کشور برای شرکت در همایش‌ها و نشست‌های تخصصی، ایجاد بستر مناسب برای همکاری های دانشگاهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خارج از کشور و فعالیت مشترک با نمایندگی‌های فرهنگی این سازمان در خارج از کشور را شامل می‌شود.
گفتنی است؛ پژوهشگاه حوزه ودانشگاه طی این تفاهم نامه، تامین محققان و پژوهشگران کارآمد، انجام پژوهش های دینی- علمی مورد نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری در ترجمه و نشر آثار در کشورهای دیگر را متعهد شد.
همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز معرفی ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی، معرفی و توزیع آثار پژوهشگاه در خارج از کشور ، همکاری با گروه‌های اعزامی پژوهشگاه به مراکز علمی خارجی، ایجاد زمینه تعامل پژوهشگاه با مراکز اسلامی در جهان و معرفی محققان و اساتید برجسته معارف اسلامی برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی پژوهشگاه را پذیرفت.
 
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :