هسته های امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای مختلف نظام تشکیل شود

۰۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۵۷۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غروی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار تشکیل هسته های امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای مختلف نظام شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خواستار تشکیل هسته های امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای مختلف نظام شد و گفت: توجه خاص به معروف و منکر، ارزش ها و ضد ارزش ها ضروری است.
مدیر گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران باید از ارزش های اسلامی و الهی متبلور و از ارزش های منفی دور باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از هسته امر به معروف و نهی از منکر در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ابراز داشت: هسته امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه تاکنون پانزده جلسه برگزار کرده که حاصل آن تصویب شصت و هشت مصوبه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی طراحی دوره های آموزشی و برگزاری دوره عمومی امر به معروف و نهی از منکر برای کارمندان پژوهشگاه و تهیه و تدوین آیین نامه و تصویب ترویج نماز جماعت در پژوهشگاه را از جمله فعالیت های هسته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
وی همچنین تهیه و تدوین سرفصل‌ها و مباحث مورد نظر به هدف برگزاری دوره آموزش عمومی خانواده کارکنان پژوهشگاه و برنامه ریزی برای اجرای آن و نیز برنامه ریزی برای ایجاد واحد مشاوره دینی را از جمله مصوبات هسته امر به معروف و نهی از منکر این پژوهشگاه برشمرد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بررسی منکر و معروف طرحی ملی و کار بسیار عظیم و گسترده ‌ای است، اظهار داشت: علت مهجوریت امر به معروف و نهی از منکر را باید در نوع پژوهش ها بررسی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی خاطرنشان کرد: پژوهش در زمینه های امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تشکیلات و امکانات وسیع است و مأموریت خاصی را می طلبد.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :