یک اثر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان شایسته تقدیر نهمین دوره کتاب فصل را به خود اختصاص داد.

۱۶ مهر ۱۳۸۸ | ۱۲:۵۲ کد : ۲۵۷۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۰
کتاب درسنامه ترجمه قرآن کریم، تالیف سیدمحمدحسین‌جواهری از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان اثر شایسته تقدیر در بخش علوم قرآنی نهمین دوره جایزه کتاب فصل انتخاب شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، آیین اهدای جوایز نهمین دوره کتاب فصل(ویژه بهار88)، عصر سه‌شنبه چهاردهم مهرماه، با حضور اهل‌قلم و فرهنگ، محسن پرویز، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی شجاعی صائین، مدیرعامل خانه کتاب، سیدمحموددعایی، رییس موسسه اطلاعات و نویسندگان برگزیده این دوره برگزار شد.
حجت الاسلام احمد احمدی؛ رییس سازمان سمت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایران کلباسی؛ برگزیده تالیف کتاب «فرهنگ توصیفی گونه‌های زبانی ایران» در رشته زبان، آبادیان؛ شایسته تقدیر برای کتاب «بحران آگاهی و تکوین روشنفکری در ایران» در رشته علوم اجتماعی و «مفاهیم قدیم و اندیشه جدید: در آمدی نظری بر مشروطه ایران» در رشته تاریخ، رهبر؛ برگزیده ترجمه «فیزیک مفهومی» در رشته علوم خاص و اصغری؛ شایسته تقدیر تالیف کتاب «عدالت به مثابه قاعده» در رشته دین به سخنرانی پرداختند.
در این دوره از کتاب فصل، 2919 اثر در دو مرحله داوری مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این میان، 174 عنوان به مرحله دوم راه یافتند. همچنین در مرحله دوم نیز پس از ارزیابی علمی هر اثر توسط دو نفر از داوران، در مجموع 17 عنوان کتاب برگزیده و 34 عنوان کتاب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
در این دوره برای دومین بار انتشارات حوزه و دانشگاه به عنوان ناشر برگزیده کتاب فصل، انتخاب شد که لوح تقدیر ویژه این دوره به حجت الاسلام‌والمسلمین رمضان‌محمدی رئیس اداره نشر و ویرایش پژوهشگاه اهدا شد.
گفتنی است، کتاب «درسنامه ترجمه» به روش‌شناسی ترجمه قرآن کریم پرداخته و با بررسی اصول، مبانی و فرایند ترجمه قرآن کریم، حرکت مترجم از زبان مبدا به زبان مقصد را بازسازی کرده و به تصویر می‌کشد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :