اخبار حوزه و دانشگاه 28/6/88

۲۵ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۱:۲۳ کد : ۲۵۸۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۵
علوم انسانی نیاز به بازنگری دارد/ تلطیف فضای سیاسی در دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است/اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار به بزرگترین مسجد دانشگاهی کشور/ثبت نام در دوره های کاردانی علمی کاربردی از فردا آغاز می شود/42 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان قم مشغول تحصیلند/رئیس جدید یونسکو امروز انتخاب می شود

جمعی ازاستادان دانشگاه‌ها در سمنان:
 علوم انسانی نیاز به بازنگری دارد
 
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، شماری از استادان رشته های علوم انسانی دانشگاه‌های سمنان با تاکید بر بازنگری و اصلاح برخی از رشته‌های علوم انسانی، استفاده از نخبگان علمی و دانشگاهی را برای ایجاد این تغییرات در رشته‌های علوم انسانی خواستار شدند.   
آنها با تایید اینکه بسیاری از متون درسی رشته های علوم انسانی وابسته به نظریه پردازان غربی و آمریکایی است، بر بهره‌گیری بیشتر از یافته های نخبگان علمی داخل کشور و بومی سازی برخی متون غربی تاکید کردند.
ضرورت بازنگری در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها از جمله مباحث مهمی است که اگرچه پیش از این، هر از گاهی از برخی از نخبگان و استادان دانشگاه‌ها شنیده می شد اما با تاکید رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان، این موضوع اهمیت دوچندانی یافته است.
*متون درسی رشته های علوم انسانی نیازمند بازنگری جدی
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان با تاکید بر اینکه متون درسی رشته‌های علوم انسانی نیاز به بازنگری عمیق و جدی دارند، گفت: با توجه به اینکه رشته‌های علوم انسانی پایه گذار سایر علوم هستند باید در نحوه ارائه متون درسی در این رشته ها توجه بیشتری شود.
دکتر "علیرضا عرفانی" با اشاره به جلسه اخیر دانشگاهیان با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت:مقام رهبری در این جلسه در زمینه بازنگری در رشته‌های علوم انسانی هشدار داده اند و با توجه به شرایط فعلی ، این هشدار به موقع است و باید نخبگان علمی و دانشگاهی، بازنگری عمیقی در رشته های علوم انسانی داشته باشند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سیاست نه چندان مطلوبی را در گسترش رشته های علوم انسانی و افزایش دانشجو پیش گرفته است، افزود:این وزارتخانه آینده رشته های علوم انسانی را تاریک و مبهم کرده است و به جای اینکه به کیفیت رشته ها و تقویت مبانی علمی آنها توجه شود ، بیشتر به گسترش کمی و بی رویه تعداد دانشجو و رشته ها توجه شده است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نخبگان دانشگاهی باید نسبت به بومی سازی رشته های علوم انسانی به خصوص رشته های روان‌شناسی، علوم اجتماعی و جامعه شناسی که خاستگاه آنها کشورهای غربی است اهتمام کنند.
وی با اشاره به اینکه متون این رشته ها عمدتا متون ترجمه شده خارجی است ، گفت: این در حالی است که در مبانی دینی و فرهنگی کشور زمینه این رشته‌ها وجود دارد.
رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان معتقد است: افراد صاحب نظر زیادی در کشور وجود دارند که تکیه گاه آنها مبانی دینی است و این افراد باید یافته‌های خود را به صورت متون درسی وارد دانشگاه‌ها کنند.
*علوم انسانی در ایران بیشتر بر دیدگاه‌های خارجی تکیه دارد
عرفانی گفت: در 150 سال گذشته عمدتا تلاش شده است تا رشته های علوم انسانی در ایران به جای اینکه به مبانی ارزشی داخلی تکیه داشته باشند، بیشتر به دیدگاه‌های خارجی تکیه کند و متاسفانه از نظر اندیشمندان و نظریه پردازان داخلی در این زمینه کمتر استفاده شده است.
وی افزود:به عنوان مثال در رشته تخصصی ام که اقتصاد است ، رویکرد اصلی متون درسی کتاب های ترجمه شده خارجی است و این در حالی است که در داخل کشور صاحب‌نظران زیادی در این زمینه وجود دارند.
این استاد دانشگاه گفت: به نظر می رسد استفاده از متون درسی خارجی حتی در برخی از نخبگان علمی و دانشگاهی تبدیل به "پرستیژ" شده است و باید این نوع تفکر از بین برود.
وی با تاکید بر مطابق شدن رشته های علوم انسانی با مبانی دینی، فرهنگی و ارزشی کشور، اظهار داشت: البته این موضوع به معنای استفاده نکردن از نظریه های خارجی نیست.
این استاد دانشگاه وضعیت فعلی تدریس علوم انسانی را زنگ خطری برای کشور دانست و افزود: نباید صرفا از دیدگاه نظریه پردازان غربی در دانشگاه‌ها استفاده شود.
* باید به رشته های انسانی بهای بیشتری داده شود
وی با تاکید بر اینکه باید به رشته های علوم انسانی بهای بیشتری داده شود، گفت:یکی دیگر از معضلات دانشگاه‌ها، علاقه نداشتن نخبگان برای تحصیل دررشته های علوم انسانی است به طوری که بیشتر افراد با استعداد،تحصیل در رشته‌های مهندسی را در دانشگاه‌ها به تحصیل در رشته های انسانی ترجیح می دهند و متاسفانه گرایش بیشتر افراد جامعه به رشته‌های مهندسی است.
وی افزود: متاسفانه در ایران علاقه فرد ملاک انتخاب رشته نیست بلکه تب و تاب جامعه ملاک این امر است و این رویکرد غلط نیز باید عوض شود و نیاز است که برنامه ریزان کشور در این زمینه فکر اساسی کنند.
عرفانی نبود بازار کار برای رشته های علوم انسانی را از جمله دلایل استقبال نکردن نخبگان از این رشته عنوان کرد و گفت: این موارد باعث شده که رشته‌های علوم انسانی از لحاظ محتوای درسی و نوع کتاب‌ها در ایران ضعیف باشند و بیشتر دانشجویان رده پایین علمی در آن تحصیل کنند و این رشته‌ها تحول آنچنانی نداشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: هشدار رهبری تلنگری برای نخبگان علمی کشور باشد تا در رشته‌های علوم انسانی بازنگری داشته باشند.
*تمام تئوری ها وحی منزل نیست
مدیر گروه مدیریت دانشگاه سمنان نیز با بیان اینکه بسیاری از تئوری های رشته‌های علوم انسانی در ایران برگرفته از تئوری های خارجی است گفت: تمام این تئوری ها وحی منزل نیست و ممکن است دچار اشکالاتی باشند.
دکتر "داود فیض" افزود: برخی از رشته‌های علوم انسانی از جمله مدیریت، حقوق، جامعه شناسی، روان‌شناسی و فلسفه دارای تئوری هایی هستند که منشا آنها سایر جوامع است و ممکن است برخی از این تئوری ها در کشور ما پاسخگوی مشکلات نباشد و باید بر اساس نیاز جامعه متون رشته های درسی را انتخاب کرد.
وی معتقد است: رشته های علوم انسانی که با اداره جامعه و زندگی افراد مرتبط هستند نیاز به بازنگری دارند و برخی رشته ها مانند حسابداری که به دلیل تقسیمات دانشگاهی در ردیف رشته‌های علوم انسانی قرار گرفته اند نیاز به بازنگری ندارند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این درحالی است که بیشتر تئوری های مدیریت برگرفته از نظریه پردازان غربی و به ویژه آمریکایی است و شکل گیری آنها بر اساس نیاز و با استفاده از تحقیقات انجام شده و داده های بدست آمده همان جوامع است و به همین دلیل برخی از این تئوری ها نمی‌تواند برای ما کاربردی باشد.
*بازنگری در رشته های علوم انسانی بدون افراط و تفریط
فیض با تاکید بر اینکه بازنگری در رشته‌های علوم انسانی باید با پرهیز از افراط و تفریط باشد، گفت: چنانچه تصور شود که تئوری های سایر جوامع اصلا در کشور کاربرد ندارند نیز نوعی افراطی‌گری و اشتباه است.
وی افزود: چنانچه تمام تئوری های سایر جوامع کنار گذاشته شود کاری نامعقول و تکرار راه رفته آن جوامع است و باید با دیدی منصفانه و با توجه به مبانی ارزشی و اعتقادی و فرهنگی کشور در برخی از تئوری ها بازنگری شود.
وی گفت: با چنین روشی برخی از تئوری ها دچار تغییر نمی شوند و برخی از نظریه ها نیز دچار اصلاحاتی با بهره‌گیری از دیدگاه ایرانی و اسلامی می شوند و البته یکسری از دیدگاه‌ها نیز کنار گذاشته می شود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای انجام این بازنگری باید کمیته ها و جلسات هم اندیشی زیادی با حضور استادان رشته‌های علوم انسانی برگزار شود تا بازنگری منصفانه‌ای در این تئوری‌ها انجام شود.
وی گفت: تئوری ها به نحوی باید تغییر کنند که برای اداره جامعه ما مناسب شوند و حتی به عنوان تئوری جدید و اصلاح شده به مجامع علمی دنیا ارائه شوند.
*رشته های علوم انسانی باید به روز شوند
مدیر گروه اقتصاد دانشگاه سمنان نیز علوم انسانی را یکی از شاخه‌های مهم علمی دانشگاهی عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه رشته های علوم انسانی از لحاظ روابط اجتماعی دارای اهمیت بالایی هستند و نیاز به بازنگری و به روز شدن دارند.
دکتر "رحمان سعادت" افزود: شرایط دنیا در حال تغییر است و در سایر جوامع شاخه های جدید علوم انسانی تدریس می شود و باید علوم انسانی ایران نیز با شرایط زمان همخوان شوند.
وی با تاکید بر اینکه برخی از سرفصل های رشته های علوم انسانی نیاز به بازنگری جدی دارند، اظهار داشت: این در حالی است که سرفصل های قدیمی در دانشگاه‌ها تدریس می شود و استادان نیز به این نتیجه رسیده اند که سرفصل های قدیمی پاسخگوی نیاز روز نیست.
این استاد دانشگاه افزود: به عنوان مثال کشور به سوی دولت الکتروینک و تجارت الکترونیک می‌رود اما در دانشگاه‌ها این دروس به صورت اجباری ارائه نمی شوند و در تعداد معدودی از دانشگاه ها این درس ها اجباری است.
وی با تاکید بر اینکه برخی از درس ها که دارای شرایط و ابزار الکترونیک هستند باید به دروس رشته اقتصاد اضافه شوند، گفت: اگرچه گرایشم اقتصاد بین الملل است اما مجبورم تئوری هایی را تدریس کنم که مربوط به یک قرن گذشته است.
وی افزود: استادان دانشگاه در این شرایط نمی توانند از فضای محدودی که برای تدریس آنها تعیین شده خارج شوند زیرا باید از سرفصل های دانشگاه استفاده کنند.
سعادت گفت: راه برون رفت از این مشکل بهره گیری از نظر استادان جوان و اساتید با تجربه در کنار یکدیگر است تا علم روز به رشته های علوم انسانی وارد شود.
*سرفصل های علوم انسانی مربوط به بعد از انقلاب فرهنگی است
مدیر گروه حسابداری دانشگاه سمنان نیز با بیان اینکه سرفصل های دروس رشته های علوم انسانی مربوط به بعد از انقلاب فرهنگی است، گفت: رشته های علوم انسانی به خصوص در رشته حسابداری نیاز به بازنگری دارند.
دکتر "سیدکاظم ابراهیمی" افزود: با توجه به اینکه شرایط زمانی تغییر کرده است باید این تغییرات در سرفصل های قدیمی لحاظ شود و درس های قدیمی تکرار نشوند.
وی برگزاری جلسه مشترک بین گروه‌های تخصصی دانشگاه‌ها را خواستار شد و گفت: کار بازنگری در دروس و رشته های علوم انسانی باید مرحله به مرحله انجام شود.
وی افزود:اگرچه رشته حسابداری بیشتر کمی است و به مباحث فرهنگی مرتبط نیست اما در این رشته نیز باید مباحث بانکداری و بیمه گنجانده شود و برخی سرفصل های مستقل و جدید به سرفصل های قدیمی افزوده شود تا دانشجو با درس ها به صورت ملموس آشنا شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر گنجاندن مباحثی از جمله آشنایی با نرم افزارهای رایانه ای در متون درسی دانشجویان رشته های علوم انسانی گفت: افراد دانش آموخته در رشته‌های علوم انسانی چنانچه با مباحث علمی روز آشنا نباشند نمی توانند در شغل خود موفق شوند.
با توجه به اینکه در شرایط فعلی اتفاق نظر بالایی بین استادان دانشگاه، نخبگان علمی و مسئولان کشور برای بازنگری در رشته های علوم انسانی به ویژه برای به روز کردن این علوم وجود دارد جا دارد که مسئولان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هشدار رهبری را جدی گرفته و آینده روشنی را برای کشور و دانشجویان این رشته رقم بزنند.
******************************************************

دانشجو عنوان کرد:
تلطیف فضای سیاسی در دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حرکت به سمت تلطیف فضای سیاسی دانشگاه‌ها را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه دانست و گفت: دانشگاه نباید به پایگاه جریانات سیاسی تبدیل شود دانشگاه پایگاه تحصیل توامان علم و دین است.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در دیدار با اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت گفت: آزاد اندیشی در درون دانشگاه‌ها یک اصل است اما دانشگاه نباید به پایگاه جریان سیاسی تبدیل شود چراکه در این صورت از وظایف اصلی خود دور می شود و نوعی نقض غرض را به دنبال دارد که این موضوع در شان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها نیست.
وی افزود: دانشگاه پایگاه تحصیل توامان علم و دین است و در حوزه های سیاسی اجتماعی نیز روشنگری و نقد روندهای جامعه توسط دانشجویان ضرورت دارد، اما تبدیل دانشگاه و جریانات دانشجویی به ابزاری برای گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه دانشجویان را از نقد واقیعات دور می سازد و فضای آموزشی و پژوهشی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
وزیر علوم با تاکید بر ضرورت رسیدگی به حادثه کوی دانشگاه تهران گفت: نگاه ما باید به اشاره و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و دستور ایشان در این خصوص کاملا واضح و روشن است.
وی افزود: رسیدگی به حواد ث کوی دانشگاه تهران نباید باعث غفلت از رسیدگی به اصل دروغ‌پردازی‌ها و اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری شود.
دانشجو با اشاره به ضرورت توجه و سرمایه گذاری بیشتر در امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: فعالیت فرهنگی صرفا با بودجه و اعتبارات صورت نمی گیرد بلکه رعایت اصول اخلاقی، و توجه به ارزش‌های دینی در رفتار و کردار مجموعه خانواده وزارت علوم شامل مسئولین ، اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها تبلوری از کار فرهنگی است که آثار بسیار مثبتی دارد و نیاز به اعتبارات مالی نیز ندارد.
در دیدار وزیر علوم با نمایندگانی از دو تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت بر ضرورت موضوعاتی نظیر سعه صدر در رفتار مسئولین دانشگاه‌ها و درک صحیح از مسائل دانشجویی، فرهنگی و سیاسی توسط آنان، تغییر محتوی دروس و نگرش‌ها در حوزه علوم انسانی، توجه به حقوق عمومی دانشجویان و باز تعریف فعالیت‌های فرهنگی با پشتوانه نظری مناسب تاکید شد.
******************************************************

اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار به بزرگترین مسجد دانشگاهی کشور
رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: افزون بر 12میلیارد ریال اعتبار، به بزرگترین مسجد دانشگاهی کشور، در دانشگاه بوعلی سینای همدان اختصاص داده شده است.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با خبرگزاری مهر در همدان، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر پروژه‌های عمرانی دانشگاه بوعلی اعم از ساختمان های اداری، خوابگاه های دانشجویی، آزمایشگاه های علمی و قضاهای سبز در مراحل پایانی و بسیاری از آن‌ها نیز آماده بهره‌برداری است.
وی افزود: در طول یک‌سال گذشته پروژه‌ هایی از قبیل خانه فرهنگ، مرکز مشاوره دانشجو، کافی شاپ آزاد دانشجویی، سالن‌های غذاخوری، سالن‌های ورزشی مخصوص آقایان و بانوان، بوستان دانشگاه افتتاح و راه اندازی شد.
زلفی گل زورخانه دانشگاه بوعلی را یکی از پروژه ‌های به یاد ماندنی دانست و گفت: در کنار هر خوابگاه‌زمین‌های چمن فوتبال، والیبال و بسکتبال ساخته شده است.
وی با اشاره به طرح تجمیع مراکز خودرویی دانشگاه افزود: به منظور رفاه حال دانشجویان به خصوص بانوان، مرکز آژانس تاکسی تلفنی در دانشگاه راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات لازم، کلیه طرح‌های عمرانی اعم از استادیوم ورزشی، باغ دانشگاه مهمانسرا های استادان، سایت رایانه ای در مقطع دکتری، تکمیل دانشکده جدید کشاورزی، اتاق های تندرستی و سالن های بدنسازی و نیز نصب چمن مصنوعی در زمین های ورزشی تا پایان سال تکمیل شود.
******************************************************

ثبت نام در دوره های کاردانی علمی کاربردی از فردا آغاز می شود
معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام در دوره ‌های کاردانی علمی ـ کاربردی پودمانی از روز ‌شنبه 28 شهریورماه به صورت اینترنتی آغاز و در روز جمعه 3 مهرماه پایان می ‌پذیرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: هر یک از داوطلبان متقاضی ثبت نام در این دوره ها لازم است با مراجعه به باجه‌ های پستی توزیع کننده مدارک پذیرش دوره‌ های مذکور و پس از پرداخت مبلغ چهل و هشت هزار ریال و دریافت کارت اعتباری ثبت نام، یک جلد دفترچه راهنمای مربوط را نیز دریافت کنند.
وی افزود: هر داوطلب باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  
www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کند.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برابر مقررات شرکت پست از هر یک از داوطلبان متقاضی پذیرش دوره‌ های مذکور مبلغ 5 ‌هزار ریال به عنوان هزینه توزیع مدارک توسط باجه پستی مربوط دریافت می شود.
وی افزود: اطلاعیه حاوی شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌ نام از داوطلبان در نشریه پیک ‌سنجش روز دوشنبه 30 شهریورماه منتشر می شود.
توکلی اظهار داشت: دفترچه راهنمای ثبت نام در پذیرش دوره‌ های کاردانی علمی ـ کاربردی پودمانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بر روی سایت سازمان قابل مشاهده و دریافت است.
وی اضافه کرد: در این دوره ها در حدود 118هزار نفر پذیرش می شوند و نتیجه نهایی در مهرماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
******************************************************

رییس پردیس قم دانشگاه تهران:
42 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان قم مشغول تحصیلند
رییس پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه قم از نظر دانشگاهی سابقه چندان طولانی ندارد، گفت: در حال حاضر42 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان قم مشغول به تحصیل هستند که 65 درصد این دانشجویان بومی و 35 درصد غیربومی هستند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در جلسه شورای اداری استان قم، اظهارکرد:‌ از مجموع دانشجویان دانشگاه‌های استان قم، 55 درصد را آقایان و 45 درصد را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت مراکز آموزش عالی در استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 26 مرکز آموزش عالی در استان قم فعال است که این تعداد شامل 12 دانشگاه، پنج دانشکده و 9 موسسه درقم مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره فصل بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و با بیان اینکه اول مهر آغاز بهار علم و دانش و فراگیری تعلیم و تربیت است، اذعان کرد: امسال بازگشایی دانشگاه‌ها با حساسیت‌های بیشتری نسبت به سال‌های قبل همراه است. به دلیل مسائل پس از انتخابات، دشمنان برنامه‌های مختلفی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند زمینه‌هایی را برای به آشوب کشیدن دانشگاه‌ها فراهم کنند.
رییس پردیس قم دانشگاه تهران با بیان اینکه ما شاهد بروز مشکل خاصی در دانشگاه‌های قم نبودیم و برخی از مشکلات جزیی مشاهده و به سادگی برطرف شد، گفت: برای پیشگیری از مسائل و اتخاذ تدابیر لازم جلساتی برگزار شده است
******************************************************

طرح ارتباط روحانیون و دانشجویان اصفهان تصویب شد
در نشست مشترک سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اصفهان موارد تفاهم‌نامه منعقده بین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های اصفهان تصویب شد.  
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مرکز خبر حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اصفهان برگزار شد تعریف  پروژه ی مشترکی در خصوص ارتباط روحانیون و دانشجویان توسط نهاد و دفتر و با همکاری گروه جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان، برپائی جلسات پرسش و پاسخ ، معرفی و اعزام کارشناس پاسخگویی به دانشگاه از سوی دفتر و معرفی مرکز پاسخگویی قم در قالب پوستر در دانشگاه‌ها، برپائی دوره های آموزشی از طرف معاونتهای آموزش و پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه و دفتر،همکاری مشترک جهت راه اندازی سایت مشترک میان دفتر و نهاد و همچنین بارگزاری اطلاعیه همایش اهل قلم و دیگر اخبار دفتر بر روی سایت دانشگاه و بالعکس تصویب شده، فعال سازی کمیته‌های تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه و برپائی همایش‌های تخصصی هفته وحدت حوزه و دانشگاه،برپائی نمایشگاه کتاب در دانشگاه های استان اصفهان توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان،-معرفی مجموعه ای از محصولات و نشریات دفتر تبلیغات در دانشگاه‌های اصفهان، معرفی افراد کارآمد و مجرب برای تدریس،تبلیغ و مدیریت در نهاد نمایندگی ولی فقیه از سوی دفتر تبلیغات اصفهان، مساعدت نهاد و دانشگاه در خصوص بهره‌مندی از امکانات دانشگاه ویژه روحانیون، -معرفی نماینده تام‌الاختیار از طرف دفتر تبلیغات اسلامی و نهاد جهت پیگیری امور، استمرار برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات  از دیگر مصوبات این نشست بود.
******************************************************

رئیس جدید یونسکو امروز انتخاب می شود
نمایندگان 58 کشور شورای اجرایی یونسکو امروز رئیس جدید نهاد علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد را انتخاب می کنند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، کشورهای عضو شورای اجرایی نهاد علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) طی نشست امروز خود در پاریس رئیس جدید این سازمان را انتخاب می کنند.
بر این اساس در نشست امروز جانشین «کوئیچیرو ماتسورا» ژاپنی مشخص خواهد شد. در عین حال اگر هیچ یک از نامزدهای احراز این سمت موفق به کسب اکثریت آرا نشود، نمایندگان کشورها تا روز سه شنبه هفته آینده چهار رای گیری دیگر نیز انجام می دهند.
این در حالی است که «فاروق حسنی» وزیر فرهنگ مصر کماکان به عنوان نامزد اصلی ریاست یونسکو شناخته می شود. وی به دلیل اظهارات ضد صهیونیستی خود مورد انتقاد شماری از کشورهای عضو شورای اجرایی یونسکو قرار گرفته است.
این در حالی است که «بنیتا فررو-والدنر» کمیسر اتریشی اتحادیه اروپا رقیب حسنی برای کسب این کرسی است. همچنین نامزدهایی از کشورهای روسیه، لیتوانی، تانزانیا و کامبوج در انتخاب ریاست جدید یونسکو با این دو رقابت می کنند.
گفتنی است نتیجه این انتخابات در مجمع عمومی یونسکو که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، رسما اعلام می شود.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :