اخبار حوزه و دانشگاه 19/6/88

۱۹ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۳:۲۳ کد : ۲۵۸۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۲
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور در دانشگاه‌ها از 22 شهریور/ «تفکر: فلسفه برای همه» منتشر شد/ نشریه تاریخ اجتماعی منتشر شد/ «مهارت‌های منطق جدید» منتشر شد

آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور در دانشگاه‌ها از 22 شهریور
معاون سازمان سنجش آموزش گفت: ثبت‌ نام پذیرفته ‌شدگان آزمون سراسری سال 88 از روز یکشنبه 22 شهریور ماه در دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، حسین توکلی گفت: راهنمای کامل زمان ثبت ‌نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری همزمان با اعلام اسامی پذیرفته شدگان روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
وی افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان بر اساس حروف الفبا خواهد بود که بدین ترتیب از پذیرفته شدگان با حرف اول نام خانوادگی الف تا چ 22 شهریور، حروف ح تا س 23 شهریور، حروف ش تا ک 24 شهریور و حروف گ تا ی 25 شهریور ثبت نام به عمل می آید.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برخی از دانشگاه‌ها زمانی غیر از این موارد را برای ثبت‌ نام اعلام کرده‌ اند که اطلاعات کلی مرتبط با زمان ثبت نام در جدول شماره 3 اطلاعیه مربوطه درج شده است و بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت.
ابراهیم خدایی معاون دیگر سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز از اعلام نتایج کنکور سراسری سال 88 در صبح فردا خبر داد و به مهر گفت: 524 هزار و 796 نفر از داوطلبان کنکور سراسری در این آزمون پذیرفته می شوند که ثبت نام آنها از دهه سوم شهریور ماه در دانشگاه‌ها آغاز می شود.
******************************************************

«تفکر: فلسفه برای همه» منتشر شد
 شماره جدید نشریه «تفکر: فلسفه برای همه» از سوی مؤسسه فلسفه انگلستان منتشر شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، هدف اصلی این نشریه جذب مخاطبان و آشناسازی دانش‌آموزان و دانشجویان با مباحث فلسفی است.
این نشریه از سوی اندیشمندان و صاحبنظران حوزه‌های موضوعی خاص به نگارش در می‌آید و سعی دارد تا افراد را به نوعی درگیر فلسفه و مباحث آن کند.
این نشریه در تلاش است که این تفکر رایج را که فلسفه، امری بیهوده و غیر مرتبط با زندگی روزمره است زیر سؤال ببرد و اهمیت فلسفه و تفکر عقلانی را یادآور شود.
پرسشها و دغدغه‌های فلسفی چیستند؟ اثر پیتر هکر، «تغییر کیش» اثر آنتونی فلوی، قانون طلایی اثر براد هوکر از جمله موضوعاتی است که در این شماره از نشریه مورد توجه قرار گرفته است.
«چقدر شما واقعی هستید» اثر ماری میگلی،«گفتگوی نسبی» اثر سیمون بلکبرن و «مهندسی ژنتیک و ماهیت آن»  اثر ماری وارنوک سایر موضوعاتی هستند که در این نشریه بررسی شده است.
این نشریه از سوی مؤسسه سلطنتی فلسفه انگلستان منتشر می‌شود.
******************************************************

نشریه "تاریخ اجتماعی" منتشر شد
 شماره جدید فصلنامه «تاریخ اجتماعی» با همکاری انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، این نشریه یکی از مهم‌ترین نشریات در حوزه مطالعات تاریخ اجتماعی به شمار می‌رود.
این نشریه از لحاظ طیف موضوعاتی که مورد بحث قرار می‌دهد جهانی و بین المللی به شمار می‌رود. نشریه به طور کلی موضوعات تاریخ کارگری و اجتماعی را با رویکردی تطبیقی و از منظری فراملی مورد توجه قرار می‌دهد.
دوره زمانی مورد بحث این نشریه دوران مدرن است و اوایل این دوران تمرکز زمانی بررسی این نشریه است.
نشریه سعی کرده با رهیافتی میان رشته‌ای به حوزه‌ها و عرصه‌هایی که با تاریخ اجتماعی همسو و نزدیک هستند نیز نظر کند و آنها را مورد اهتمام قرار دهد.
این نشریه علاوه بر اینکه به چاپ مقالات تحلیلی و مروری می‌پردازد، مطالعات میدانی که در ارتباط با موضوعات خاص صورت گرفته را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.
این نشریه با همکاری دانشگاه کمبریج و انجمن مطالعات تاریخ اجتماعی هلند منتشر می‌شود.
******************************************************

«مهارت‌های منطق جدید» منتشر شد
 کتاب «مهارت‌های منطق جدید» که مکملی بر کتاب «درآمدی بر منطق جدید» است با همکاری خانم زینب برخورداری (دانشجوی دکترای دانشگاه تهران ) توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر موحد در یادداشت کوتاهی که بر این کتاب نوشته است آورده است: منطق، ریاضیات فلسفه است و ریاضیات را بدون حل تمرین یاد گرفت . به قول پیتر گیچ فیلسوف معاصر انگلیسی، علمی که مثال و تمرین نداشته باشد، علمی است فقیر. منطق جدید پر است از تمرین هایی در باب همه موضوعات از علوم محض تا علوم انسانی. کتاب «درآمدی به منطق جدید» که در ۱۳۶۸ منتشر شد، اکنون کتاب درسی جا افتاده ای با تمرین های فراوان است. حل تمرین ها نیاز به راهنما داشت . این دفتر برای رفع این نیاز و به همت خانم زینب برخورداری دانشجوی دوره دکترای دانشکده الهیات ومعارف اسلامی فراهم آمد . تمرین ها به ویژه تمرین هایی که احتمال اشتباه در حل آنها می رفت، در کلاس طرح و حل شدند.
خانم برخورداری در مقدمه این کتاب می نویسد: از چاپ اول «درآمدی به منطق جدید» اثر ارزشمند استاد محترم جناب آقای دکتر ضیاء موحد، نزدیک به بیست سال می گذرد . در این مدت دانشجویان و علاقه مندان به منطق جدید از آن بهره های فراوان برده اند و در بسیاری از مراکز دانشگاهی متن درسی قرار گرفته و با این اثر، منطق جدید از غربت و نامأنوسی بیرون آمده است.
از آنجا که یادگیری و تسلط بر این گونه مبا حث منطقی محتاج ممارست و حل تمرین است و از سوی دیگر ضیق وقت اجازه این کار را به استادان و مدرسان نمی داد، فقدان کتابی جهت راهنمایی بیشتر دانشجویان و علاقه مندان، که شامل راه حل تمرین های کتاب مذکور و توضیحات اضافه برای یادگیری بهتر و تسلط بر مباحث کتاب باشد احساس می شد.
کتاب حاضر با توجه به نیاز موجود در این زمینه نگارش یافت. در این کتاب خلاصه مطالب هر فصل به همراه حل تمرین ها و همچنین روش حل و در بعضی موارد راه حل های گوناگون آمده است. پاسخگویی به پرسش های متن و پیوست ها نیز مورد توجه قرار داشت . در فصل هایی برای درک بهتر مطالب تمرین هایی نیز افزوده شد . خطاهای رایج نزد نوآموزان نیز به صورت تمرین مورد توجه قرار گرفت تا مهارت پیشگیری و رفع چنین خطاهایی حاصل شود.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :