اخبار حوزه و دانشگاه 16/3/88

۱۶ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۵۸۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۳
تغییر شرایط صدور کارت‌های بین المللی اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها/ قواعد کسب منزلت علمی در ایران نیازمند بازنگری است/ حضور روزانه نیم میلیون نفر در نمازهای جماعت دانشگاه های کشور/ تنها روسای دو دانشگاه را تغییر داده ام/ استعفای یک مدیر در وزارت علوم/ انتصاب مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فناوری/

تغییر شرایط صدور کارت‌های بین المللی اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها
ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: شرایط صدور کارت‌های بین المللی اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها تغییر کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، بنابر اعلام ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی، دارندگان کارت های بین المللی باید جهت دریافت فرم و انعقاد فراداد جدید به بانک های مربوطه مراجعه کنند.
کارت های بین المللی به منظور تامین ارز مورد نیاز جهت خرید کتب، مقالات، مجلات خارجی و پرداخت حق عضویت مجامع بین المللی از طریق اینترنت و همچنین در مسافرت‌های خارجی صادر شده است.
اعضای هیئت علمی می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت علوم مراجعه کنند.
******************************************************
مطالعات زندگی علمی در ایران:
قواعد کسب منزلت علمی در ایران نیازمند بازنگری است
استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قواعد بازی در دانشگاه ایران صرفاً مبتنی بر علم نیست و نظام پاداش‌دهی، کسب منزلت علمی، اعطای جوایز، تقدیرها و ستایش‌ها صرفا از قواعد علمی پیروی نمی‌کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، نشست »مطالعات فرهنگی در باب زندگی علمی در ایران» با سخنرانی دکتر مقصود فراستخواه، دکتر نعمت الله فاضلی و دکتر محمد امین قانعی راد از سوی گروه علم و معرفت انجمن جامعه‏ شناسی ایران و با همکاری کمیته تخصصی مطالعات فرهنگی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات عصر یکشنبه یازدهم خردادماه در محل انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار شد.
دکتر نعمت الله فاضلی با اشاره به تجربه زیسته خود از زندگی علمی در ایران، گفت: به عنوان یک مردم نگار یک پدیده را آشکار می‌سازم و به توضیح غنی از آن می‌پردازم. قصد من این است که بر اساس تجربه زیسته خودم ، آنچه را در ایران وجود دارد توضیح دهم. البته بر اساس روش بیوگرافی توضیح این مسأله طولانی خواهد بود لذا قطعه‌ای از زندگی دانشگاهی خودم را باز می‌کنم و کیفیت زندگی علمی و دانشگاهی در ایران را از منظر مطالعات فرهنگی بررسی می‌کنم.
مؤلف کتاب »فرهنگ و دانشگاه» در ادامه افزود: زندگی روزمره، عامه پسند شدن، مصرفی شدن جامعه و قدرت از جمله مفاهیم اصلی مطالعات فرهنگی هستند که آن را بر اساس تجربه زیستی خودم تبیین می‌کنم. تأکید من بر روی قدرت و فرهنگ است و اینکه چگونه زندگی دانشگاهی با قدرت در می‌آمیزد. »بوردیو» این رابطه را در کتاب »انسان آکادمیک» خود به شکل بسیار رسایی توضیح داده است. البته اثر »بوردیو» به انسان دانشگاهی در فرانسه می‌پردازد ولی می‌توان از آن جهت پرداختن به زندگی دانشگاهی در ایران بهره گرفت.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه خاطر نشان کرد: کارکنان، استادان و دانشجویان جامعه دانشگاهی را می‌سازند. بر اساس چارچوب تحلیلی »بوردیو»، دانشگاه یک میدان(field) است. »بوردیو» دانشگاه را محل منازعه و مناقشه می‌داند چون هم تولید ثروت علمی می‌کند و هم تولید ثروت اقتصادی. این میدان در جوامع گوناگون و نظامهای سیاسی متفاوت، چارچوب متفاوتی هم پیدا می‌کند. در ساختار توسعه یافته، قواعد بازی دانشگاهی روشن‌تراست و در مجموع بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که افراد به منافع خود می‌رسند و دانشگاه هم به رسالت خود می‌رسد اگر چه همواره این فرآیند با چالشهایی همراه است. در این ساختار منازعه باعث باروری و سازندگی می‌شود.
این پژوهشگر مطالعات فرهنگی افزود: در جامعه کمتر توسعه یافته که تفکیکی پذیری نهادی صورت نگرفته و دولت استقلال دانشگاه را به رسمیت نمی‌شناسد، قواعد بازی دانشگاه بسیار پیچیده است. در این میدان بازیگران نمی‌توانند به منافعشان برسند و دانشگاه نیز نمی‌تواند به رسالت خود دست یابد. لذا در این دو سیستم دو برونداد (output) متفاوت خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: »جیمز آلن بیل» کتابی تحت عنوان »سیاست در ایران» دارد. این کتاب گزارشی است از دانشگاه پهلوی سابق و مربوط به اوضاع این دانشگاه در سال‌های ابتدای تشکیل آن در سال 1341. او در مورد استادان می‌گوید که استادان دانشگاه پهلوی را می‌شود به چهار دسته دنباله‌روان، بند و بساط‌چیان، فن سالاران و براندازان تقسیم کرد. به نظر او ویژگی عمده دنباله روها این است که جذب یک آدم قدرتمند می‌شوند و با هر رابطه‌ای پیوند برقرار می‌کنند که اکثریت اعضای هیأت علمی دانشگاه پهلوی از این دسته هستند. بند و بساط‌چیان کسانی هستند که تو سر پایین دستی های خود می‌زنند و تملق بالا دستی را می‌کنند و مراتب موفقیت را بدین صورت کسب می‌کنند. فن سالاران همیشه تسلیم متنفذان و قدرتمندان نمی‌شوند و در کل مخالف ساخت دانشگاهی نیستند. براندازان، اصول علمی برایشان مهم است و حاضر نیستند تن به آنچه نظام سیاسی می‌خواهد، بدهند
فاضلی در پایان تصریح کرد: در دانشگاه ما نظام پاداش دهی، کسب منزلت علمی، اعطای جوایز، تقدیرها و ستایش‌ها صرفا از قواعد علمی پیروی نمی‌کند.
در ادامه این نشست دکتر قانعی راد با اشاره به تفاوتهای رویکردهای جامعه شناسی علم و مطالعات فرهنگی علم خاطر نشان کرد: جامعه شناسی علم به نهاد علم می‌پردازد و هنجارهای آنر بررسی می‌کند و نظام پاداش دهی علم را مطرح می‌کند. در مقابل جامعه‌شناسی معرفت علمی کاری به سازمان علمی ندارد و می‌خواهد بداند معرفت علمی چگونه شکل می‌گیرد. جامعه شناسی معرفت علمی مباحث تئوریک و پیچیده‌ای دارد و مطالعات فرهنگی یکی از موضوعاتش مطالعات فرهنگی معرفت علمی است.
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ادامه افزود: در مطالعات علم و تکنولوژی به محتوای علم، واقعیتهای علم، حقیقت، دانش پرداخته می‌شود و علم به عنوان یک بر ساخت اجتماعی مد نظر است. جامعه شناسی علم به سازمان دانشگاه، اجتماعات علمی، هنجارهای علمی و تولید علم  می‌پردازد. مطالعات فرهنگی علم به سرشت گفتمانی علم، اهمیت خلاق در مصرف علم و تکنولوژی، نقش سازنده بازنمایی‌های فرهنگی در تکوین و تحول دریافتهای علم و ایماژها و تصاویر علم می‌پردازد.
او تصریح کرد: در جامعه شناسی علم، قواعد مبتنی بر اثبات‌گرایی و علم ناب و حقیقت علمی است. در مطالعات فرهنگی علم، قواعد بازی به مثابه شباهت خانوادگی است و  ایدئولوژی در برابر اصالت قرار می‌گیرد. در این نگرش سناریوهای از پیش تعیین شده وجود ندارد و یک نگاه »پان ایدئولوژی» وجود دارد و کل علم را به عنوان یک ایدئولوژی می‌بیند. در جامعه شناسی علم، واقعگرایی و الیگارشی علمی مطرح است. در مطالعات فرهنگی علم، سیاست معرفتی مطرح است و تأکید بر رابطه علم با جهان نیست بلکه تأکید بر روابط علم با قدرت است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ در جامعه شناسی علم، فرهنگ علمی است و به تمایز فرهنگ والا و فرهنگ توده‌ای در علم و توازی‌های فرهنگی (علم/جامعه) پرداخته می‌شود. در مطالعات علم و فناوری، بر تأثیر جامعه بر فرهنگ و تبادلات فرهنگی (علم/جامعه) پرداخته می‌شود. در مطالعات فرهنگی علم، علم به مثابه فرماسیون فرهنگی است و به موضوعاتی چون فرهنگ علم، چند فرهنگ گرایی در علم، عدم تمایز بین فرهنگ والا و فرهنگ توده‌ای در علم، فرهنگ و زوج فرهنگ می‌پردازد.  
******************************************************

حضور روزانه نیم میلیون نفر در نمازهای جماعت دانشگاه های کشور
دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های کشور اعلام کرد: به برکت انقلاب اسلامی، روزانه نیم میلیون نفر در نمازهای جماعت مراکز دانشگاهی سراسر کشور شرکت می کنند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد شمس پیش از ظهر سه شنبه در نشست مسئولان ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های کشور افزود: با توجه به حضور گسترده جوانان و اساتید دانشگاه در نمازهای جماعت، وضعیت اقامه نماز در دانشگاه‌های کشور را مطلوب است.
وی تصریح کرد: با این حال باید برای توسعه فرهنگ نماز و رسیدن به سطح مطلوب تلاش بیشتری در دانشگاه‌های کشور صورت گیرد.
حجت الاسلام شمس با اشاره به همکاری دو هزار امام جماعت با مراکز دانشگاهی کشور گفت: هم اکنون در دو هزار و 500 مرکز دانشگاهی کشور نماز جماعت در مساجد دانشگاه‌ها و نمازخانه های دانشجویی نماز جماعت اقامه میشود.
دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های کشور بر ضرورت انجام فعالیتهای پژوهشی در مراکز دانشگاهی با موضوع نماز تاکید کرد و گفت: به منظور بررسی وضعیت نماز در دانشگاه‌ها و ارایه راهکار برای رفع مشکلات در این بخش ضرورت دارد، دانشگاه‌ها با انجام طرحهای پژوهشی و کاربردی به صورت محتوایی به این موضوع بپردازند.
حجت الاسلام سید محمد شمس همچنین خواستار توسعه و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه‌ها شد و گفت: در کنار فراهم آوردن امکانات سخت افزاری باید با انجام برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات، افزایش توانمندی ها با برپایی کارگاه‌های آموزشی، جذب روحانیون جوان و آشنا با مسایل دانشگاهی، و ایجاد ارتباط سازنده با مخاطبان به طور جدی در این زمینه وارد عمل شویم.
حجت الاسلام داود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی اقامه نماز در مراکز دانشگاهی کشور با حضور انبوه جوانان و فرهیختگان به طور با شکوه برگزار می شود.
وی به حضور جوانان علاقمند در برنامه های فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با بسترسازی‌های انجام شده، رویکرد دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی رو به گسترش بوده وبدین لحاظ باید با فراهم آوردن امکانات، حمایت لازم را از آنان به عمل آوریم.
وی با اشاره به مصوبات ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های کشور برای گسترش فرهنگ نماز در مراکز دانشگاهی خواستار توجه جدی دانشگاه‌ها به این مصوبات شد وگفت: باید برای اجرایی شدن این مصوبات که در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های پژوهشی با موضوع نماز، توسعه و تجهیز نمازخانه‌های دانشجویی، اجرای برنامه‌های فرهنگی تدوین شده زمینه را برای گسترش هرچه بیشتر اقامه نماز در مراکز دانشگاهی بیش از پیش فراهم کنیم.
حجت الاسلام رنجبران از اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر در زمینه توجه به موضوع نماز در دانشگاه‌ها تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه ویژهای به بحث نماز در مراکز دانشگاهی شده و ما شاهد اقدامات ارزندهای در این زمینه هستیم.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین خواستار برگزاری منظم جلسات ستاد اقامه نماز در مراکز دانشگاهی شد و گفت: ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: بررسی‌های انجام شده ، نشان می‌دهد دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی به موضوع اقامه نماز توجه خاصی داشته‌اند و از استانهای موفق در کشور بودهاند.

رئیس دانشگاه تبریز هم در این نشست طی سخنانی برپایی و اقامه نماز در دانشگاه‌ها را از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: اگر امروز در دانشگاه‌های کشور، که زمانی محل جولان گروه‌های لائیک بود, نمازهای جماعت به طور باشکوه اقامه می‌شود به برکت انقلاب اسلامی و مساعی ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده است.
دکتر سیدمحمد تقی علوی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) ترویج روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و بیگانه ستیزی در بین مردم و به ویژه دانشگاهیان را از مهم‌ترین برنامه‌های اثربخش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: به یاری خداوند متعال این راه روشن و مسیرنورانی که حضرت امام خمینی(ره) ترسیم کرده اند ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران بر پایه همین روحیه در عرصه‌های بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز هم در این نشست با اشاره به فعالیتهای این دانشگاه دانشگاه تبریز در زمینه گسترش فرهنگ نماز گفت: هم اکنون نماز جماعت در سطح کلیه خوابگاه‌های دانشجویی ، مسجد دانشگاه و ساختمان امور اداری با حضور گسترده دانشجویان، کارکنان، و استادان این دانشگاه اقامه می شود.
حجت الاسلام اصغر نقدی با اشاره به برپایی نشست ماهانه با ائمه جماعت دانشگاه تبریز و برگزاری منظم جلسات ستاد اقامه نماز این دانشگاه را برای توسعه فعالیت‌های این بخش موثر دانست و گفت: در این نشست‌ها با بررسی مشکلات و موانع ، راهکارهای لازم برای گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه تبریز ارایه می شود.
************************************************************
*************************************************************

وزیر علوم:
تنها روسای دو دانشگاه را تغییر داده ام

محمد مهدی زاهدی در واکنش به انتقادات بسیاری که درباره تغییرات گسترده روسای دانشگاه‌ها در دولت نهم مطرح شده با تاکید بر اینکه همه روسای دانشگاه‌ها را تغییر نداده است، گفت: تنها روسای دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی را تغییر داده ام.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی زاهدی پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ما نمی توانیم بگوئیم که تمام کارهایمان در وزارت علوم درست بوده و حتما نقدهایی هم به این وزارتخانه وارد است اما اینکه عنوان شود تنها توسعه کمی صورت گرفته و هیچ توسعه کیفی نبوده کم لطفی است.
وی خاطر نشان کرد: پیش از سال 84 میزان قراردادهایی که کل دانشگاه‌های کشور با صنعت منعقد کرده بودند در حدود 80 میلیارد تومان بوده در حالی که تنها در سال گذشته این میزان در حدود 500 میلیارد تومان بوده است.
وزیر علوم ادامه داد: بدون شک ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین ابعاد کیفی سازی دانشگاه‌های کشور است. شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری که یکی از افتخارات نظام است در طول سال‌های اخیر چندین برابر رشد داشته اند و به سمت تبدیل علم به محصول و در نهایت تجاری سازی علم حرکت کرده اند.
زاهدی خاطرنشان کرد: اینکه برخی عنوان می کنند آمار مقالات تنها از نظر کمی ارائه می شود نه از نظر کیفی قدری کم لطفی است زیرا کمیت مقالات علمی نیز شاخصی مهم در جهان بوده و به عنوان پیشرفت یک کشور تلقی می شود.
وی تاکید کرد: هیچ کجای دنیا مقالات با کیفیت بالاتر و پائین تر را جدا نمی کنند اما در این مسئله که باید کیفیت مقالات علمی خود را ارتقا دهیم کیفیت تردیدی نیست.
وزیر علوم گفت: درحال حاضر ما در هفت رشته در منطقه حرف اول را می زنیم و برای اولین بار دو دانشگاه از ایران در رتبه بندی جهانی جایگاه مناسبی پیدا کرده اند. اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما ما نباید چشممان را بر روی موفقیت‌ها ببندیم.
زاهدی در پاسخ به این سئوال که برخی از تغییر متعدد روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دولت نهم انتقاد کرده اند افزود: ما همه روسای دانشگاه‌ها را تغییر نداده ایم وتنها روسای دانشگاه های تهران و شهید بهشتی تغییر کرده اند. تغییر مدیریت دانشگاه‌ها در اختیار وزیر است زیرا اگر وزیر نتواند با یک رئیس دانشگاه تعامل دو طرفه داشته باشد در نهایت این دانشگاه است که متضرر خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر وزیر علوم رئیس یک دانشگاه را قبول نداشته باشد و اختلاف میان آنها وجود داشته باشد دانشگاه دچار مشکل خواهد شد.
*************************************************************

استعفای یک مدیر در وزارت علوم/ انتصاب مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فناوری
دکتر هادی نظر پور در پی استعفای ژاله مجیب به عنوان مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فناوری وزارت علوم منصوب شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا جهانگیریان معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی استعفای ژاله مجیب مدیرکل پارکها و مراکز رشد علم و فناوری و بر اساس ساختار جدید وزارت علوم که این مدیریت به دفتر نظارت و ارزیابی فناوری تغییر یافته دکتر هادی نظر پور را به عنوان مدیر این دفتر منصوب کرد.
*************************************************************

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:
تحلیل تاریخ بدون زبان‌شناسی، ممکن نیست.
نشست علمی زبان‌شناسی و پژوهش‌های تاریخی با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد.  
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مرکز خبر حوزه، در این نشست دکتر سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم، به زبان‌شناسی و ارتباط آن با مباحث اجتماعی، اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 5 هزار زبان زنده در دنیا وجود دارد که بسیاری از زبان‌ها در آستانه نابودی قرار دارند.
وی همچنین دستورات و قوانین زبانی را زیر مجموعه زبان‌شناسی و جدای از ادبیات دانست.
دکتر سلطانی از گفتمان به عنوان متن کاربردی که شامل شرایط محیطی می‌شود یاد کرد و افزود: شرایط محیطی و نظام فکری به قالب‌های زبانی، جهت‌ می‌دهد.
وی، رابطه زبان‌شناسی، سیاست و اجتماع را بسیار نزدیک دانست و گفت: بدون در نظر گرفتن زبان، تحلیل یک دوره تاریخی ممکن نیست؛ چرا که منبع اولیه تاریخ، متن است و متن بدون لحاظ زبان نامعلوم و ابهام‌انگیز خواهد بود.
**********************************************************

برگزاری همایش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مالزی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام «ISC» گفت: همایش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در روزهای 15 و 16 خرداد در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.
جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: در نشست کوالالامپور برای نخستین بار بخش انگلیسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: بخش انگلیسی ISC مانند بخش فارسی دارای زیر سیستم‌های مختلفی است که هر کدام در سنجش عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و فناوری، نشریات علمی، استادان و پژوهشگران کشورهای اسلامی ایفای نقش می‌کنند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام »ISC » گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه ISC و   Scopus کارشناس علم سنجی Scopus در نشست مالزی شرکت خواهد کرد و 2 سخنرانی درباره تولید علم کشورهای اسلامی با استفاده از پایگاه Scopus ارائه خواهد داد.
مدیر مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: بخش عمده سخنرانی‌ها را اعضای هیئت علمی این مرکز ارائه می‌کنند، اما به خاطر آشنایی بیشتر با مجلات علمی مالزی در یک نشست نیم روزه سردبیران مجلات علمی کشور مالزی درباره نشریات علمی در مالزی بحث و گفت‌وگو خواهند داشت.
وی با اشاره به این‌که خود نیز در این نشست سخنرانی خواهد داشت، افزود: 2 سخنرانی تحت عنوان »نقش ISC در تولید علم در کشورهای اسلامی » و »تأثیر علمی کشورهای اسلامی » ارائه خواهم داد. همچنین مدیر منطقه‌ای آیسسکو در ایران درباره نقش آیسسکو در توسعه علمی کشورهای اسلامی سخنرانی خواهد کرد و مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم میز درباره آئین‌نامه نمایه‌سازی استنادی نشریات علمی سخن خواهد گفت.
مهراد افزود: در این نشست رؤسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مالزی و مدیران امور پژوهشی این کشور شرکت خواهند کرد و با کارکردهای  ISC آشنا خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه اختتامیه سمینار ISC وزیر آموزش عالی مالزی شرکت می‌کند و امکان استفاده از این نظام استنادی برای کشورهای اندونزی، بنگلادش، بروئنی، مادیو و مالزی فراهم می‌شود و بدین ترتیب برای نخستین بار 5 کشور اسلامی جنوب شرقی آسیا از ISC و تسهیلات گوناگون آن برخوردار می‌شوند.
**************************************************************

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :