پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با «پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام» تفاهم‌نامه همکاری منعقد نمودند.

۱۳ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۰:۳۰ کد : ۲۵۸۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منظور گسترش تعاملات علمی – پژوهشی و بهره‌مندی از توانایی‌های مشترک، یادداشت تفاهم همکاری منعقد ساختند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منظور گسترش تعاملات علمی – پژوهشی و بهره‌مندی از توانایی‌های مشترک، یادداشت تفاهم همکاری منعقد ساختند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، زمینه‌های همکاری دو مرکز شامل ارائه اولویت‌های پژوهشی دو مرکز به یکدیگر در جهت هماهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری و آشنایی با فعالیت‌های جاری، انجام پروژه‌های مشترک، در زمینه‌های مختلف، و همکاری در انجام طرح‌های پژوهشی بلندمدت طرفین است.

همچنین همکاری متقابل در اجرای همایش‌ها، نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی، تبادل پژوهشگر و استفاده طرفین از منابع علمی مشترک، تالیف، ترجمه و انتشار مشترک کتب و مقالات مورد نیاز و همکاری در مبادله اسناد و مدارک علمی، و ایجاد کتابخانه دیجیتال توسط دو مرکز، از جمله دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

مرکـز تحقیقـات استـراتـژیـک با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون، در سال 1368 تشکیل گردید. وظیفه این مرکز انجام مطالعات استراتژیک در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی، ‌اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

انجام مطالعه و تحقیق پیرامون آن دسته از موضوعاتی که براساس قانون در حیطه وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد (تدوین سیاست‌های کلان نظام، ارائه مشاوره به ‌رهبری، بازنگری احتمالی قانون ‌اساسی، ارائه راه‌حل در زمینه معضلات کلان و موضوعات مورد اختلاف میان نهادهای قانونی و...) از دیگر وظایف این مرکز می‌باشد. با توجه به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تدوین استراتژی کلی نظام عمل می‌نماید، لذا فعالیت‌های پژوهشی مرکز نیز عمدتاً ماهیتی استراتژیک دارند.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :