بیت‌الغزل همکاری میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی، تغذیه شدن دینی از طرف پژوهشگاه است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۵۸۸۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۵
دومین نشست مشترک هیأت های رئیسه «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «دانشگاه علامه طباطبایی» روز گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این نشست قائم مقام ریاست پژوهشگاه، معاونین پژوهشی و اداری و مالی، مدیران گروه های حقوق و علوم اجتماعی و دو تن از مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، معاونین پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، اداری و مالی، عمرانی و دوتن از مدیران کل آن دانشگاه حضور داشتنند.
 حجت الاسلام و المسلمین دکتر صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این جلسه به معرفی دانشکده ها و مراکز پژوهشی تحت پوشش آن دانشگاه پرداخت و به سابقه طولانی این دانشگاه در تأسیس و راه اندازی انواع رشته های علوم انسانی اشاره داشت.
وی با نقل قولی از مقام معظم رهبری که این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه علوم انسانی نامیده اند؛ از جایگاه برجسته این دانشگاه در آموزش دانش علوم انسانی در ایران سخن راند.
رئیس دانشگاه علامه با بیان مسئولیت این دانشگاه در پرداختن به موضوع  بومی سازی علوم انسانی، آنرا محور کار خود اعلام نمود و همکاری با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را دراین راستا دانست. وی بیت الغزل همکاری میان دو مرکز را تغذیه شدن دینی از طرف پژوهشگاه عنوان کرد. دکتر صدر الدین شریعتی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مطرح در تفاهم نامه میان دو مرکز شد.
 در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آدربایجانی قائم مقام ریاست پژوهشگاه،‌ با تأکید بر احرایی شدن مفاد تفاهم نامه، پیش نویس بسته همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشکاه علامه طباطبایی را ارائه نموده و اهم محورهای این بسته همکاری را برگزاری نشست های علمی ـ تخصصی، برپایی دوره های آموزشی، انجام طرح های پژوهشی مشترک و انتقال تجربیات در حوزه اداری و مالی اعلام کرد.
 وی انجام فعالیت‌های پژوهشی بین رشته ای نظیر موضوع های خانواده، روان شناسی دین، فلسفه علوم انسانی را از نقاط قوت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانست و خواهان آن شد تا دانشگاه علامه از این ظرفیت ها برای برگزاری دوره های آموزشی مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده نماید.
 قائم مقام ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اجرای طرح های پژوهشی کلان مانند علوم انسانی بومی و علم دینی را نیز از دیگر عرصه های همکاری مشترک دانست که می توان آنها را با طرح های جزیی تر و عینی تر مطابق آنجه در شرح بسته همکاری آمده است کامل تر نمود.
حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی افزود: تشکیل کمیته اجرایی با حضور معاونین پژوهشی دو مرکز گام نخست عملیاتی شدن این بسته همکاری است.
در ادامه این نشست مدیران گروه های حقوق و علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تشریح برنامه های پیشنهادی این دو گروه در بسته همکاری ارائه شده از سوی پژوهشگاه پرداختند.
 سپس معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  سخن خود را با  انواع روش های همکاری بین دو مرکز آغاز نمود .
دکتر محمد فتحعلی‌خانی همکاری در سطح گروه های علمی و همکاری در سطح کمیته ای متشکل از مسئولان دو مرکز را دو روش همکاری دانست و خواستار اتخاذ روشی شد که در آن مجال همکاری ها، قریب به فعل باشد.
وی افزود: قالب و روش پیشنهادی از سوی پژوهشگاه، فعالیت در چارچوب بسته همکاری ارائه شده است زیرا ما معتقدیم در این روش فعالیت ها بهتر به نتیجه می رسد.
دکتر فتحعلی‌خانی همچنین پیشنهاد داد که کارهای علمی و پژوهشی اساتید دو مرکز که نزدیک به انتشار است می تواند موضوع همکاری قرار گیرد. معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: تأسیس مرکز رشد علوم انسانی در پژوهشگاه مورد توجه واقع شده است لذا تمایل داریم تا از تجربیات دانشگاه علامه در راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی استفاده نماییم.
دکترسید حسین اخوان علوی معاون اداری و مالی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیگرسخنران این نشست، بر تبادل تجربیات دو سازمان در حوزه معاونت اداری ومالی تأکید نمود و پیشنهاد داد که موضوع های کتاب شناسی مدیریت اسلامی، اندازه گیری سهم دانشمندان ایرانی در توسعه علم مدیریت و مدیریت اقتصاد آموزش، پژوهش و نشر آن در قالب پروژه های تحقیقاتی مشترک سامان یابد.
گفتنی است اولین نشست هیأت‌های رئیسه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی سال گذشته در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شده و نتیجه آن هم امضای تفاهم نامه میان دو مرکز بود. 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :