کتاب «تاریخ تفسیر قرآن کریم» از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان اثر برگزیده «سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» ا

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۳:۰۴ کد : ۲۵۸۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۲
کتاب «تاریخ تفسیر قرآن کریم» نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بابایی، در گروه علوم قرآن و حدیث «سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» به عنوان اثر برتر معرفی شد.

کتاب «تاریخ تفسیر قرآن کریم» نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بابایی، در گروه علوم قرآن و حدیث «سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» به عنوان اثر برتر معرفی شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر  روز پنج شنبه 17 اردیبهشت 88 در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار گردید.
معاون اجرایی سومین جشنواره به خبرنگاران گفت: در اختتامیه سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر که با حضور رؤسای گروه‌های داوری و اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره برگزار شد،  10 نفر از برگزیدگان تقدیر مورد تقدیر قرار گرفتند.
داوود میرزایی مقدم با اعلام این خبر افزود: هیئت داوران سومین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر طی سه مرحله داوری در حوزه علوم قرآنی و حدیث یک اثر برتر و دو اثر شایسته تقدیر، در حوزه فقه و مبانی حقوق اسلامی یک اثر شایسته تقدیر، در حوزه کلام، فلسفه، عرفان و اخلاق اسلامی 2 اثر شایسته تقدیر، در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر و در حوزه دین و علوم انسانی یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر برگزیده و معرفی کرده اند که به طور کلی این آثار شامل 8 کتاب و دو پژوهش است.
گفتنی است کتاب تاریخ تفسیر قرآن کریم با هدف آگاهی بخشیدن پیرامون تاریخ تفسیر به خواننده، به منظور تفسیر صحیح قرآن و استفادهء بهینه از آثار تفسیری و آشنایی با ویژگی های مفسران، کتاب‌های تفسیری، چگونگی تفسیر در دوران های مختلف، تغییرات و تطورات مکاتب و روش‌های مختلف تدوین شده است.
جلد نخست این اثر تاریخ تفسیر عصر رسالت تا پایان عصر غیبت صغرا را در بر می‌گیرد، و در آن در حدود 280 مفسر و 48 کتاب تفسیری موجود و بیش از 230 کتاب تفسیری مفقود معرفی می‌شود.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :