اخبار حوزه و دانشگاه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۵۸۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۴
تاثیر مثبت تعامل ISC و SCOPUC بر رشد علم/ دسترسی محققان دنیا به تولیدات علمی ایران و جهان اسلام فراهم شد /

رئیس پایگاه SCOPUC مطرح کرد:
تاثیر مثبت تعامل ISC و SCOPUC بر رشد علم
رئیس پایگاه استنادی علوم SCOPUC گفت: به عنوان یکی از بزرگترین ناشران علمی دنیا دسترسی بهدبیر پایگاه استنادی علوم  منابع علمی را برای تمامی دانشمندان دنیا می خواهیم و اعتقاد داریم که همکاری ISC و SCOPUC در راستای رشد علم در دنیا تأثیر زیادی دارد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، نیلز ویرتمن عصر دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان ISC و SCOPUC در وزارت علوم گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) باید محتوای لازم را تا آنجا که می تواند تهیه کند. اضافه کردن حجم اطلاعات علمی می تواند در تبدیل این پایگاه به یکی از پایگاههای بزرگ دنیا موثر باشد.
رئیس پایگاه استنادی SCOPUC گفت: پایگاه استنادی SCOPUC با کمک ISC می تواند ارتباط خوبی را برای دانشمندان دنیا ایجاد کند تا از این طریق دسترسی به منابع علمی موجود در ISC برای تمام دانشمندان دنیا میسر شود.
******************************************************

دسترسی محققان دنیا به تولیدات علمی ایران و جهان اسلام فراهم شد.
جهان اسلام گفت: با استفاده از پایگاه استنادی SCOPUC تمام دنیا می توانند به تولیدات علمی جهان اسلام که در ISC نمایه می شود دسترسی داشته باشند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، جعفر مهراد عصر دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) و SCOPUC (یکی از دو پایگاه استنادی علوم دنیا) در وزارت علوم گفت: با امضای تفاهم نامه میان SCOPUC و ISC موتور جستجوی SCOPUC امکانی را فراهم می کند که مقالات استناد شده ایران از طریق ISC در SCOPUC و مقالات مندرج در SCOPUC در ISC قابل دسترسی شوند.
دبیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه شکاف عمیقی میان تحولات علمی جهان اسلام و دنیای خارج از آن وجود دارد گفت: ما می خواستیم با انعقاد تفاهم نامه میان دو پایگاه استنادی این شکاف را پر کنیم.
وی اظهار داشت: 10 هزار تولید علمی به زبان فارسی در ISC نمایه شده است. بیش از دو هزار مجله علمی نیز از دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشورهای اسلامی در این پایگاه استنادی نمایه شده اند و 13 نشریه علمی به زبان انگلیسی نیز مورد تایید قرار گرفته اند.
مهراد درباره آمار تولیدات علمی ایران از آغاز سال 2009 تاکنون را 6 هزار و 222 تولید علمی اعلام کرد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 2009 این آمار به 18 تا 20 هزار مستند علمی برسد.
وی همچنین گفت: آمار تولیدات علمی ایران در SCOPUC در سال 2008 بیش از این آمار در پایگاه استنادی ISI بود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به سابقه فعالیت SCOPUC گفت: این پایگاه استنادی وابسته به کمپانی بزرگ الزویر است که بیش از 420 سال سابقه فعالیت دارد و دانشمندان بسیاری مانند دکارت و گالیله انتشارات خود را به الزویر سپرده بودند. SCOPUC که یکی از پایگاههای الزویر است در سال 2004 راه اندازی شد و 17 هزار مجله را در سطح جهان پوشش می دهد. مهم این است که 70 درصد محتوای SCOPUC غیرآمریکایی است و نشان می دهد که این پایگاه به کشورهایی جز آمریکا نیز اهمیت زیادی می دهد. 
تفاهم نامه همکاری میان ISC و SCOPUC عصر دوشنبه توسط دکتر جعفر مهراد دبیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و نیلز ویرتمن رئیس پایگاه استنادی SCOPUC در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.
******************************************************

تفاهم نامه همکاری میان دو پایگاه استنادی ISC و SCOPUC منعقد شد.
تفاهم نامه همکاری میان ISC و SCOPUC عصر دوشنبه توسط دبیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و نماینده SCOPUC منعقد شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، منصور کبگانیان عصر دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان ISC و SCOPUC  در وزارت علوم گفت: با تأسیس ISC نمی خواهیم دربها را به روی خود ببندیم و در زمینه اطلاعات و منابع علمی ارتباطی با دنیا نداشته باشیم. ISC پایگاه بین المللی است و اعضای رسمی آن 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستند.
وی اظهار داشت: دو موسسه جهانی که در زمینه نمایه منابع علمی حرف اول را در سطح جهان می زنند، SCOPUC  و ISI  هستند که امروز پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی (ISC) تفاهم نامه ای را با یکی از این پایگاهها یعنی SCOPUC  منعقد می کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ما سعی می کنیم با انعقاد این تفاهم نامه این دریچه علم را یعنی (ISC) به روی تمام دنیا باز کنیم تا تمام دنیا از تجربیات جهان اسلام استفاده کنند و ما نیز از تجارب آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه رشد علمی در کشور ما بی سابقه است اظهار داشت: درست است که از مقدار تولید علم در کشور گلایه می کنیم اما از نظر نرخ رشد جزء بهترین کشورها هستیم.
کبگانیان یکی از بهترین دستاوردهای وزارت علوم را در عرصه تولیدات علمی را راه اندازی ISC ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا نقاظ ضعف این پایگاه استنادی را برطرف کنیم.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :