در دهمین دوره کتاب سال حوزه؛ کتاب «سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی» از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب برگزیده شناخته شد.

۲۶ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۳:۰۰ کد : ۲۵۹۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۱

کتاب «سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی» نوشته دکتر ماجد عرسان کیلانی و ترجمه بهروز رفیعی از انتشارات‌پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دهمین دوره کتاب سال حوزه به عنوان اثر برتر انتخاب شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دهمین همایش کتاب سال امروز در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد. در این مراسم آیت الله العظمی سبحانی، آیت ‌الله مقتدایی رئیس حوزه علمیه قم،‌ جمعی از علما، نویسندگان و اساتید حوزه علمیه قم حضور داشتند.
آیت‌الله جعفر سبحانی در این همایش با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی پایان‌نامه‌های علمی و کتاب‌های متناسب با نیاز روز، اظهار داشت: «باید آثار علمی و کتاب‌هایی که از سوی حوزه علمیه منتشر می‌شود، با نظارت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد تا از نظر علمی و تحقیقی جایگاه حوزه را خدشه‌دار نکند.»
آیت الله مقتدایی هدف از برگزاری این همایش را گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش در بین حوزویان، سازماندهی آثار برتر ‏حوزوی، تعیین هرم علمی آثار، سازماندهی ‏پژوهشی آثار حوزوی و تقویت انگیزه تحقیق در بین طلاب و ‏روحانیون دانستند.
در این دوره از همایش کتاب سال حوزه، 1146 اثر و 70 پایان‌نامه حوزوی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که با بررسی هیأت ‏داوران از بین آثار ارسالی 19 اثر به‌عنوان کتاب برگزیده، 3 کتاب شایسته تقدیر و ‏‏8 پایان نامه نیز برگزیده شناخته شده‌اند که در این ‏همایش از صاحبان آثار برگزیده تجلیل شد.
گفتنی است کتاب سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی نوشته دکتر ماجد عرسان کیلانی، اندیشمند اردنی و ترجمه حجت الاسلام والمسلمین بهروز رفیعی،  از میان 101 اثر ارسالی در گروه علوم تربیتی و اجتماعی، از سوی هیات داوران به عنوان تنها اثر برگزیده این گروه انتخاب شده است.
این کتاب در 8 فصل به بررسی نگاه کتاب و سنت به تربیت و سیر آرای تربیتی در تمدن اسلامی پرداخته و ضمن اشاره به تحول آموزش و عوامل و مصادیق آن، درباره ثبات و تحول روش‌ها، هدف‌ها و آداب و اخلاق آموزشی سخن گفته است. در کتاب یادشده همچنین پیرامون برخی از تربیت‌پژوهان بزرگ مسلمان و شماری از عوامل موثر در شکوفایی و فسردگی تعلیم و تربیت مطالبی آمده است.

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :