کتاب «روانشناسی و تبلیغات» در سرای اهل قلم مورد نقد قرار گرفت.
دویست و سی ششمین جلسه نقد کتاب در سرای اهل قلم، روز گذشته به نقد کتاب «روانشناسی و تبلیغات» اثر حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمد کاویانی اختصاص یافت.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این جلسه با حضور دکترسعید محمدجعفری، استاد ارتباطات بینالملل دانشکده خبر، سید محمود میرسلیمی، استاد روانشناسی دانشگاه پیام نور، مریممرادی کارشناس ارشد ارتباطات، دکتر محمد کاویانی مولف کتاب و جمعی از صاحبنظران و دانشجویان در سرای اهل قلم برگزار شد.
در ابتدای جلسه سید محمود میرسلیمی پس از معرفی اجمالی کتاب، به بررسی آن از دیدگاه روانشناسی پرداخته و ضمن اشاره به ساختار جدید و منحصر به فرد و نقاط قوت کتاب، موارد انتقادی خود را درباره بخشهایی از آن بیان کرد.
پس از آن مریم مرادی مقوله تبلیغ و تاثیرات آن بر جنبههای گوناگون زندگی بشر و پیوند آن با روانشناسی را تشریح نمود.
در ادامه دکتر محمدجعفری ضمن توضیحاتی درباره جنبههای بینالمللی تبلیغات و جایگاه تبلیغات مدرن در جهان، این کتاب را به لحاظ نوع ساختار و مباحث مطرح شده، مثبت ارزیابی کرد.
در پایان جلسه نیز مولف کتاب به بیان جایگاه تبلیغات در علوم دینی و رویکرد دینی در انواع مختلف تبلیغ پرداخته و به نقدهای مطرح شده و سوالات حضار پاسخ گفت.
نظر شما :