تعدادی از مسئولان دانشگاه دمشق از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.

۲۹ آبان ۱۳۸۷ | ۱۱:۱۸ کد : ۲۵۹۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۶۲۵

دکتر محمد ناصر، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه دمشق و دکتر محمد جمیل مدیر گروه اقتصاد این دانشگاه به همراه موسی‌الغریر رایزن فرهنگی سوریه در ایران و  مدیر گروه اقتصاد سازمان سمت از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر محمد ناصر و دکتر محمد جمیل، طی نشستی به بحث و گفتگو با مدیر و پژوهشگران گروه اقتصاد پژوهشگاه، پیرامون اقتصاد و بانکداری اسلامی پرداخته و در جریان روند انجام پژوهش در اقتصاد اسلامی و سایر فعالیت های این گروه قرار گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن‌آقانظری مدیرگروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ابتدای این نشست ضمن معرفی پژوهشگاه، به تشریح مهم ترین اهداف و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی گروه اقتصاد پرداخت.
سپس دکتر ناصر به توضیحاتی پیرامون دانشگاه دمشق و دانشکده اقتصاد این دانشگاه پرداخت و با ابراز خرسندی از حضور خود در این پژوهشگاه و ضروری خواندن انجام پژوهش در علوم انسانی با رویکرد دینی، خواستار ترجمه نتایج پژوهش‌های انجام‌شده و انتشار آثار پژوهشگاه به زبان عربی شد.
دکتر محمد جمیل نیز به لزوم انجام پژوهش‌های مشترک در زمینه اقتصاد اسلامی اشاره داشته و تبادل تجربیات و دستاوردهای طرفین را مفید دانست.
دکتر مجید احمدیان، مدیر گروه اقتصاد سازمان سمت با اشاره به گسترش ارتباطات علمی این سازمان با سایر مراکز علمی در خارج از کشور، دانشگاه دمشق را یکی از این مراکز دانست.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین آقانظری از آمادگی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای انجام طرح‌های پژوهشی و آموزشی مشترک با دانشکده اقتصاد دانشگاه دمشق، و ترجمه آثار طرفین خبر داد.
در پایان این نشست اعضای گروه اقتصاد و دانشجویان دکترای اقتصاد پژوهشگاه به بحث و گفتگو با دکتر ناصر و دکتر جمیل پرداخته و نظرات آن‌ها را درباره مسائل اقتصادی روز دنیا جویا شدند.
گفتنی است دانشگاه دمشق قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه سوریه است که زبان فارسی به عنوان زبان اختیاری در آن تدریس می‌شود و ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌های ایران دارد. 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :