اولین همایش بین‌المللی غرب‌شناسی برگزار می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۸۶ | ۰۸:۵۷ کد : ۲۵۹۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۴۶



اولین همایش بین‌المللی غرب‌شناسی، پاییز 1387 با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، شناساندن تمدن جهان غرب به مسلمانان است  که امروزه دامن‌گیر اکثر مردم مسلمان شده است. تمدن حاکم بر جهان، تمدن غربی است که تأثیراتی بر فرهنگ، اقتصاد و مباحث اجتماعی کشورهای اسلامی گذارده است و باید در نقاط ضعف و قوت آن پالایش صورت گیرد و کوشش گردد تا  تمدن برزگ اسلامی که در گذشته بر جهان حاکم بوده و زمینه‌های آن با پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پیش فراهم شده، احیا و بازسازی شود. در این همایش، علاوه بر اندیشمندان و محققین داخلی، تعدادی از صاحبنظران کشورهای اسلامی و غربی در این همایش حضور خواهند داشت.
محورهای فراخوان مقاله این همایش، شش موضوع را شامل می‌شود که عبارتند از کلیات غرب‌شناسی، مطالعات غرب‌شناسی، مسلمانان و تمدن غربی، مبانی و عناصر تمدن غربی، علم و دین در تمدن غربی، چالش‌ها و چشم‌انداز تمدن غربی. 

هر مقاله باید حداقل در 30 صفحه 250 کلمه‌ای ارائه گردد و مهلت ارسال آن تا 15 فروردین 1387 تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به آدرس قم بلوار امین، سه‌راه سالاریه، جامعه العلوم السلامیه، پژوهشکده بین‌المللی نور، دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی غرب‌شناسی ارسال نمایند.

گفتنی است این همایش از سوی مرکز جهانی علوم اسلامی و با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز مطالعات زنان وابسته به حوزه علیمه قم، دانشگاه پردیس قم، دانشگاه مفید، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان مذاهب، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مؤسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی(ره)، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مؤسسه آینده‌سازان برگزار می‌شود.

 

آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :