اساتید و محققان موسسه« صلح و عدالت سلام»آمریکا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

۰۵ آبان ۱۳۸۶ | ۰۸:۳۳ کد : ۲۵۹۹۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۱
گروهی از اساتید ومحققان مسلمان «موسسه صلح وعدالت سلام »  آمریکا  از پژوهشگاه حوزه ودانشگاه دیدار کردند
نعداد هشت نفر از اساتید و محققان مسلمان «موسسه صلح و عدالتِ سلام» امریکا که به دعوت مرکز صلح، حقوق بشر و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی در ایران به سر می‌برند در دومین روز آبان ماه سال جاری از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.
هدف از سفر این گروه هشت نفری به ایران، شرکت در جلسات و نشستهای مشترک با اساتید و اندیشمندان ایرانی با موضوع «بررسی و تبیین مفاهیم و مبانی صلح در اسلام و حل و فصل اختلافات در متون دین مبین اسلام» می‌باشد.
در نشست مشترکی که با حضور محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اعضای مرکز صلح، حقوق بشر و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی و اعضای موسسه سلام در محل پژوهشگاه برگزار شد، صلح از دیدگاه فقه امامیه مورد بررسی قرار گرفت و مباحثی از قبیل عینی و کاربردی کردن صلح، بررسی تفاوتهای نگرشی به مقوله صلح از نگاه سنی و شیعه، بازسازی مفهوم صلح، چگونگی ارائه مفاهیم اسلامی صلح به غیر مسلمانان، روش تلفیق آموزه‌های اسلامی و مفاهیم علمی و... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در پایان این نشست، با بررسی زمینه‏های همکاری میان پژوهشگاه و موسسه سلام، مقرر شد تفاهم‏نامه‏ای میان دو طرف منعقد گردد.
این موسسه در شهر واشنگتن امریکا مستقر است و در زمینه صلح و حل و فصل اختلافات از دیدگاه اسلام فعالیت می‌کند. هسته اصلی این موسسه از افراد تحصیل کرده و مسلمان و از نژادها و ملیتهای مختلف تشکیل شده است که ملیتی امریکای دارند و در امریکا و سراسر جهان برای ارتقای چهره مسلمانان و اسلام فعالیت می‌کنند.
این گروه طی مدت اقامت یک هفته‌ای در ایران از مرکز مختلفی همچون دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، موسسه گفتمان تمدنها، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حوزه‌های علمیه قم، موسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه مفید قم، شهر اصفهان و... دیدار خواهند داشت.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :