برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی پژوهشگاه برای شرکت مؤثر در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور

۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۸ کد : ۳۰۰۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۴۲
پنج شنبه هفته گذشته، 23 مهرماه با دعوت معاون توسعه مدیریت و منابع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اولین جلسه شورای هماهنگی پژوهشگاه به منظور بررسی چگونگی حضور پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور که از 23 تا 26 آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود؛ در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی؛ پس از شرکت دکتر عبداله توکلی معاون توسعه مدیریت و منابع پژوهشگاه در گردهمايي معاونان پژوهشي و image.aspx?t=bank&n=selected.JPGفناوري دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري كه روز سه شنبه 21 مهرماه در وزارت علوم با محوريت برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري برگزار شد؛ جلسه ای با حضور گروه همکاری های علمی، گروه امور پژوهشی، انتشارات، نشریات و روابط عمومی برگزار شد.

   در این جلسه پس از ارائه گزارش چگونگی حضور پژوهشگاه درسال های گذشته توسط روابط عمومی، دکتر توکلی گزارشی از جلسه مزبور ارائه نمود.

   وي با بيان اين كه سیاست وزارت علوم این است که نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری را به محلی برای ارزیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری تبدیل نماید و امتیازات مالی و حتی اختصاص بودجه این مراکز برمبنای بروز و تبلوری که دستگاه ها از خود در نمایشگاه نشان می دهند، پرداخت شود؛ بر حضور مؤثر و همه جانبه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این نمایشگاه تأکید کرد.

   دکتر توکلی افزود: مدیران بالادستی، بازارهای هدف، دانشجویان، اساتید و حامیان مالی مخاطبان اصلی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری می باشند و پژوهشگاه باید به گونه ای برنامه ریزی کند که در ایام نمایشگاه با دعوت از مسئولان بلندپایه جهت بازدید از غرفه، بتواند به طور کامل فعالیت ها و اقدامات خود را اطلاع رسانی نماید.

   وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت علوم مبنی بر حضور سفرای سایر کشورها بویژه سفرای کشورهای اسلامی برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، این مسأله را فرصت مغتنمی برای آشنایی با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نقطه ای برای آغاز ارتباطات بین المللی با کشور های اسلامی دانست.

   وی همچنین گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده سال گذشته 27 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در این نمایشگاه امضا شده است و امسال 100 میلیارد را پیش بیینی می کنند که می بایست از این فرصت برای جذب سرمایه از طریق عقد قرارداد اقدام نماییم.

   معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: پیشنهاد این است که خروجی این شورا به رؤسای پژوهشکده ها و پژوهشگران منتقل شود تا زمینه و عزم جدی برای حضور همه جانبه پژوهشگاه فراهم شود.

   دکتر توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به منظور کارآمدی هرچه بیشتر شورای هماهنگی، پیشنهاد کرد تا تمرکز این شورا در حوزه پژوهش باشد و این حوزه ظرفیت ها، طرح ها و ایده های نو و قالب را مشخص نماید و واحدهای روابط عمومی و انتشارات به عنوان ابزار تبلیغاتی شیوه های جدید و جذاب نمایش را ارائه نمایند.

   در ادامه این جلسه گروه همکاری های علمی پیشنهاد برگزاری مراسم نمادین انعقاد برخی از تفاهم نامه ها و قراردادها، معرفی کرسی های نظریه پردازی و Poster presentation برخی از طرح های ناب و برگزاری برخی از نشست های علمی را در ایام نمایشگاه داد.

   سپس انتشارات پیشنهاد تشکیل سه تیم فکری، اجرایی و تبلیغاتی را برای حضور موفق در ایام نمایشگاه و ایام پس از نمایشگاه داد و روابط عمومی هم با توجه به تجربیات سال های قبل، توجه به ظرفيت هاي استاني شركت كنندگان در نمايشگاه، برگزاري نشست هاي مصوب پژوهشگاه، مشاوره پايان نامه هاي علوم انساني و برگزاري كارگاه علمي(مانند مقاله نويسي و روش شناسی علوم انسانی) را پیشنهاد داد.

   گفتنی است در پایان جلسه تصمیم گرفته شد تا زمان برگزاری جسله بعدی، نمایندگان حوزه پژوهش برروی محتوای نمایشگاه بررسی ومطالعه داشته باشند و روابط عمومی هم علاوه بر اقدامات اجرایی نظیر ثبت نام و رایزنی برای اختصاص مکان مناسب برای غرفه، به بررسی روش های نوین ارائه بپردازد.  

آخرین ویرایش۲۶ مهر ۱۳۹۴

نظر شما :