برگزاری جلسه نقد کتاب «ولایت و امامت،‌ پژوهشی از منظر قرآن»

۰۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۷ کد : ۳۰۲۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۸۱
جلسه نقد کتاب «ولایت و امامت،‌ پژوهشی از منظر قرآن» روز پنج شنبه 5 آذر 1394 از ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

جلسه نقد کتاب «ولایت و امامت،‌ پژوهشی از منظر قرآن» روز پنج شنبه 5 آذر 1394 از ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، این کتاب اثری از گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در پاییز 1392 روانه بازار نشر شد. مؤلف کتاب «ولایت و امامت،‌ پژوهشی از منظر قرآن»  حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد اسعدی دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است وی در این کتاب در دو بخش به موضوع ولایت در قرآن و امامت در قرآن پرداخته است. 

معنا شناسی ولایت، تقیسمات ولایت در قرآن، شئوون ولایت الهی در قرآن و ولایت اولیای الهی در نظام توحیدی قرآن موضوعاتی هستند که طی 4 فصل در بخش ولایت در قرآن آمده است و در بخش امامت در قرآن، موضوعات معناشناسی امامت، ماهیت و جایگاه معرفتی امامت در قرآن، فلسفه امامت، قلمرو شئوون ولایی امام (هدایت تکوینی)، قلمرو شئوون ولایی امام (هدایت تشریعی)، مشروعیت امام و جعل و تعیین الهی، شرایط و اوصاف امام، امامت اهل بیت علیهم السلام در قرآن، امامت و مهدویت و ولایت نیابی فقیه در ده فصل به تفصیل بیان شده است.

براساس اعلان گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هدف از برگزاری این جلسه نقد بررسی امکان و ضرورت تهیه متن آموزشی بر اساس کتاب با ویرایش جدید عنوان شده است.

حجج الاسلام و المسلمین دکتر فتح الله نجارزادگان استاد پردیس فارابی دانشگاه تهران و دکتر سیدمحمود طیب حسینی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در این جلسه نقد حضور دارند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین احسان سرخه ای استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر علمی در جلسه نقد کتاب یاد شده که در روز پنج شنبه هفته جاری در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود؛ حضور دارد.

آخرین ویرایش۰۳ آذر ۱۳۹۴

نظر شما :