برگزاری نشست علمی «تبیین شبکه مفهومی عفاف»

۱۵ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۱ کد : ۳۰۲۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۹۱
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی «تبیین شبکه مفهومی عفاف» را فردا چهارشنبه 16 دی ماه برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، این نشست علمی با هدف معرفی ابعاد و عوامل مؤثر بر عفاف در فرد و جامعه و جایگاه آن در منظومه دین برگزا می شود.

   جایگاه شناسی عفاف، حجاب و حیاء، نمایش شبکه مفاهیم و موضوعات عفاف در ادبیات دینی و عوامل سلبی و ایجابی مؤثر بر عفاف در جامعه از جمله محورهای قابل طرح در این نشست علمی است که توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی بیاتی مدیر میز عفاف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود.

   سخنران قصد دارد در خلال این نشست به سئوالاتی نظیر، آیا در مدل اسلامی، حجاب جایگاه مستقلی درمقایسه با موقعیت عفاف دارد؟، آیا حجاب می تواند در سیاست گزاری اجتماعی به صورت استقلالی مورد نظر قرار بگیرد؟ و اولین قدم برای تولید و تحقق عفاف در جامعه چیست؟( حجاب زنان، مدیریت در نگاه مردان و ...) پاسخی در خور ارائه نماید.

   شایان ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین دکترحسین بستان، استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا سالاری فر استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیرعلمی نشست حضور دارند.  

نشست یاد شده فردا چهارشنبه 16 دی ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.

آخرین ویرایش۱۵ دی ۱۳۹۴

نظر شما :